SØPPELSVIN

Jeg har sagt det før, men sier det igjen – jeg er ikke stor fan av å kalle folk for stygge ting. Men noen ganger er jeg villig til å jenke meg på prinsippene. For i mitt hode finnes det en hel egen kategori av mennesker der ute – som rett og slett er søppelsvin.

Som dere veit har jeg sikksakka både Norge og Sverige i årevis..og så smått begynt å ta for meg Finland også. Og sjøl om disse landene hver for seg har utrulig mye vakkert og unikt å by på, har de dessverre en ting til felles.. nemlig søppelsvina. Og det er faktisk ikke begrensninger for hva folk får seg til å kaste i naturen…og den oppfinnsomheta og energien de legger i det. For i tillegg til det vanlige griseriet de driver med i og rundt områder der folk ofte ferdes – som brukt dopapir, melkekartonger, flasker, bokser og diverse emballasje, ser jeg stadig oljekanner og gamle dekk. Og ikke nok med det..jeg har kommet over alt fra en bilmotor og ei heilt opprusta bilramme til stoler, sykler, klær, gardiner, klesstativ, dildoer (ja i flertall), kaffekanner og diverse kjøkkenutstyr – midt inni skauen.. Æ meine..ka faen!?

I gårsdagens siste innlegg sa jeg at jeg hadde vært ute og gått av en grunn. Og den grunnen var at jeg har gjort det til en vane å plukke småsøppel på de stedene jeg parkerer. Jeg har ikke mulighet til å frakte med meg store ting som det oljefatet øverst i innlegget her, men jeg tar meg runder for å se om jeg finner andre ting jeg kan ta med – og putter det i eller ved søppeldunker på rasteplasser. Ikke det optimale, men bedre med usortert søppel i dunkene enn at det skal flyte fritt i naturen spør du meg.

Og her er det jeg sanka inn i går…folk altså, si bærre æ.

Og yeppz… tomflasker og bokser havner i pante-posen min.

Ha en nydeligvakker og søppelfri mandag folkens ❤️

12 kommentarer
    1. Herlighet sier jeg bare…. hvorfor kan de ikke ha en pose for pant hver enkelt… og kaste ting der de SKAL kastes?? Mye enklere å bare kaste vilt rundt seg….
      Ja det blir nok litt pant på deg og det skulle bare mangle at du tok den 😀 Du er et forbilde for alle oss andre! Vi skulle vært mye flinkere til å plukke rusk og rask.
      Hadde bare alle tatt sitt ansvar…
      Lag deg en fin mandag 🙂 klem

      1. Ja det er utrulig hva folk får seg til, dessverre. Og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tar den panten med seg..syns de det er flaut, tro?🤔
        Takk for det 🥰 og en riktig fin mandag videre til deg.

    2. Det er bare trist at folk kaster fra seg, bare trist… Du gjør en flott innsats og skulle ønske folk skjønte, det er ikke slik at ute av øye, ute av sinn. Klem <3 <3

    3. Det er utrolig hva man finne som folk bare har gått i fra. Godt det finnes sånne som deg! Jeg plukker også opp og rydder. Vi har med oss en rive i bobilen vår og det hender vi rett og slett raker strender for tang og ikke minst hundemøkk! Folk ser rart på oss, men gjett hvem som setter seg på den rene plassen etterpå!!!! 🙂 Når vi har ryddet vekk og satt inn riva er det ikke plass til oss, men det ler vi bare av. 🙂 Om vi tar litt alle sammen, så kan det jo bli noe bedre :I)

    4. Jeg har aldri forstått hvorfor folk forsøpler naturen på denne måten. Ikke bare er det stygt, men kan i enkelte tilfeller være farlig for miljøet og dyrelivet. Stopper man og raster og går litt vekk fra bilen ser det mange ganger ikke ut. Da jeg kjørte på motorveien i Danmark en gang, var det noen som kastet en pose med søppel ut av bilen i fart som traff frontruta mi. Til alt hell var det ikke noe hardt i posen, så det gikk bra med ruta. Det kunne allikevel ha gått så galt, ettersom vi kjørte i over 100 kmt. Håper du får en fin mandag, klems 🤗

    5. Helt utrolig hva folk kaster rundt seg! Fatter ikke at det går an faktisk…..! Jeg ser også mye på min vei – blir minst like sur som deg pga det..! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg