SØPPEL & REKREASJON

Dagen i dag har så langt gått til søppel og rekreasjon – bokstavelig talt.

Jeg har holdt meg innendørs hele formiddagen fordi det har blåst og regna smådjævla..og klær som har vært utsatt for sånt regn er ekstremt vanskelig å få tørt her i heimen. Joda, jeg har regnkappe og støvler, men buksa mi blir av erfaring søkke blaut. Men etter hvert slutta det å regne og vinden løyet bittelitt, og da traska jeg meg en god tur i nærområdet med et par tomme søppelposer på slep. Og tro meg, de var ikke like tomme da jeg kom hjem igjen.

Ett nett fylt med rein søppel i form av tomme godteposer, sjokoladpapir og anna emballasje.. og ei halvfull kanne med vindusspylevæske. Og et nett fylt med tomgods, som vil gi meg i alle fall et brød og en liter melk.

Folk altså!!!!

Men foruten all søpla, var det en nydelig tur i særdeles frisk bris. Jeg vurderte først å traske langs den veien jeg kom, men det betyr folk..og det gadd jeg ikke.

Men noe spennende fant jeg der. Ser dere den lille steinhaugen rett til venstre for lyktestolpen? Der skjulte det seg ei lita minigrotte. (Ja, æ var halvveis inni, men risikerte ikkje å kile fast rævva, hehe)

Ellers traska jeg som sagt rundt for å få klarna både kropp og sjel..og knipsa et par bilder av flatmarka.

Før jeg avslutta med utsikt mot storhavet og bølgeskvulp.

Ei fantastisk og sårt tiltrengt stund..snakk om balsam for sjela ❤️

8 kommentarer
    1. SÅ flink du er som plukker søppel!! 😀 Dèt burde jeg også bli flinkere til, og ikke bare irritere meg over at det ligger der, men faktisk plukke det opp. Godt jobba! 😉 Nå skal jeg begynne også.

      1. Takk 😊 Det er min måte å gi litt tilbake på, med tanke på at jeg farter land og strand rundt og “tar meg til rette” på alle stedene jeg parkerer og benytter skog & mark, fjell & fjæra.
        Så bra at du ble inspirert da 🤩

        1. Håper flere blir inspirert også! 😉 Så absolutt noe vi alle kunne bidratt med, så lite som skal til. Og så å si alle bruker jo skogene, fjell og fjæra. 😀

    2. Ser nydelig og forfriskende ut på din vei! Bra du ikke bli sittende fast i grotta. Da hadde du kanskje blitt nødt til å sitte til rumpa krympet, slik Ole Brumm måtte 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg