SØNDAG – TRADISJON & SLØVETID

Søndag = vaffeldag her i huset..har jeg skjønt..

..og den skal inntas på caféen på landhandel’n på Svullrya 😉

Et utrulig sjarmerende sted..

En sånn tradisjon kan jeg godt like, hehe 😁

Etterpå var vi å titta litt på dyrene som bor ute der..bl.a lamaer..som jeg skulle ta kule bilder av..har forsøkt akkurat det flere ganger før, men av en eller annen merkelig grunn, vil de spytteglade fysakkene ikke være med på det, nei. De begynner å bevege hodet som om de har kulelager i halsen, og ender med å snu rævva til meg..hver gang. Så i stedet for å vise dere dårlige lamarumpe-bilder, hopper jeg glatt og elegant til neste post på søndagsutflukten vår..et trivelig stopp for å lufte hauet, nede ved Glomma ved Arneberg 😊

Etter det søstersen fortalte, er det tydeligvis mye vann i elva nå..for vanligvis skal det visstnok være ei stor strand langt utover her, med mange sandbanker – rett og slett et lite paradis for late, varme sommerdager – med bading og kos..så det gleder jeg meg til å få se – før eller seinere 🤔😊

 

10 kommentarer
    1. Dette hørtes ut som en perfekt søndag, og så deilige vafler på toppen. Hehe, jeg har forsøkt å ta bilde av lama selv, og det er ikke alltid like lett nei. Ha en fortsatt fin søndag 😊

    2. Herlig søndag, akkurat som trengs for de fleste etter en travel uke 🙂
      Fine bilder også, og den stranda hørtes ikke feil ut på varme sommerdager 🙂

    3. Så fine bilder og kjekk linselus på alle bildene…hehe…
      Herlig dag for dere…bare til å glede seg til bad og sol – hvis du ikke er på loffen igjen da….

    4. Fine bilder – og kos med vafler! Arneberg ja…. min søster gifta seg faktisk i Arneberg kirke, ho traff sin kjære på Bjerkely Folkehøyskole, og de bodde der oppe da de gifta seg noen år senere! Jobba på skolen der begge to…..! Er litt kjent i området, men ikke så veeeeldig…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg