SOMMERLISTA

Som noen av dere garantert har fått med seg nå, så har jeg ei såkalt sommerliste med ting & tang jeg har planlagt å gjøre før vinteren atter en gang gjør sitt inntog.. og et av punktene var å komme meg på en fjelltopp jeg aldri hadde vært på før. Og tenke seg til, forleden dag pakka jeg og bålmannen min hver vår sekk og strauk til fjells. Det var SÅ innmari trivelig, for ikke nok med at jeg slapp å gå aleine som jeg bruker – men i tillegg fikk jeg se og oppleve naturen på en helt annen måte siden han tross alt er lokalkjent her og hadde mye å både vise meg og fortelle.

Vi traska oss en god time oppover mot et nydelig, lite vann hvor vi tok oss en liten matpause før vi lot sekkene stå og traska de siste minuttene opp på toppen av Tverrbakktinden som er 406 moh på det høyeste (nei ikke det “monsteret” av en topp som er i Lyngsalpene).

Etter at vi hadde vært på toppen gikk vi ned igjen og henta sekkene, og satte oss på en nydelig plass ved vannkanten. Der ble det bålkos og fisking, og i tillegg til at jeg selvfølgelig måtte ha bålkaffe, kosa vi oss med bl.a både stekt pølse og stekt fisk.

Det var en aldeles nydelig dag, og vi satt å bare nøt livet og samholdet i mange, mange timer før vi utpå seinkvelden (okey, natta ..) starta på returen med et nydelig skue foran oss.

Det er en lang åsrygg der som kalles “Tua”.. og utpå den vokser det ei tue.. Ser dere “tua på tua”?

Etter å ha studert “tua på tua” på nært hold, bar det straka vegen ned og hjem til bålmannen igjen.

Så yezzz.. der var enda et punkt på lista mi kryssa av. Og ikke nok med det.. I går avslutta vi en trivelig dag med å ta en kozekveld med ost, kjeks & vin, så da er ikke mindre enn to punkter kryssa av i et jafs.

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️ og god helg.

 

12 kommentarer

Siste innlegg