SOLFYLT VENNINNETUR

Yeppz, der var DEN påska over. Har ikke vært så innmari godt vær her nord, akkurat – men i går ble det blå himmel..eeeh – heilt ut av det blå, hehe. Ok, for de som gidder å sjekke værmeldinga for mer en et par timer om gangen, var vel ikke gårsdagen så veldig stort sjokk. Jeg derimot, lå temmelig lenge i senga og lurte på hva det var slagst mystisk, skarpt lys som trengte seg inn gjennom åpningene på sidene av rullegardina. Jeg kryssa fingrene for en ufo – men ble egentlig like sprudlende glad da jeg skjønte at det faktisk var sola. Vurderte å slå salto, men innså (heldigvis) at det var et særdeles dumt trekk, når man bor på 36 kvadrat som er oppfylt med møbler og annet tull..

Derfor satte jeg meg bare pent og pyntelig ned med mårrakaffen og mitt daglige knekkebrød med egg, og vurderte for og imot hva jeg skulle gjøre. Så stabilt ustabilt som været er her, visste jeg jo at jeg BURDE komme meg ut av døra i ei faderlig fart – og dermed kontakta jeg venninna som jeg hadde med meg på den forrige turen. Heldigvis var hun ikke bare våken, men også “heilt me” og klar til dyst.

Så jeg hoppa ut av pysjen, drefsa litt mat i sekken og satte av sted for å hente henne.

Måtte ta et lite stopp underveis for å gi den uttørsta samegutten min litt å drikke (yeppz, diesel) og så satte vi kursen ut av byen, i retning Lødingen. Endte opp ca 5-6 mil utenfor Harstad, på et utrulig flott sted som kalles Kistholmen.

Det er ikke mange steinkastene fra veien og ned, så vi hånka med oss diverse ting & tang, og traska oss ned på selve holmen. Det er minst ei bålgrue der fra før, sånn innimellom trærne – men den ligger sånn til, at vi ville blitt sittende mitt i et ekkelt og surt vinddrag – derfor knødde vi oss heller ned i fjæra helt ute på høyresida – og kom dermed i skjul for det meste.

Vi hadde med litt ved, men tok oss likevel en runde for å samle sammen det vi kunne finne av tørt i selve naturen – og så tok venninna å rigga seg til i medbrakt stol, mens jeg fyra i gang bålet og fikk kaffen på kok.

Og selfølgelig ble det bålmat. Personlig hadde jeg valgt å ta med et par helt enkle ostesmørbrød..skiver med sennep, ost og grillkrydder. NYYYDELIG!!

Er vel unødvendig å fortelle at vi nøt livet i fulle drag? Bare se for et fantastisk vær vi hadde 😍

Veit ikke hvor lenge vi egentlig satt der å skravla og kosa oss..men til slutt fant vi ut at vi skulle bryte opp, og kjøre litt lenger mot Lødingen før vi snudde nesa hjemover.

Meeen..jeg er nå engang sånn, at er jeg først så heldig at jeg kommer meg bak et ratt – er det veeeeldig vanskelig å få meg i retning hjem ved første forsøk. Så jeg “overtalte” venninna (tru mæ, ho va ikkje tungbedd 😂) til at vi skulle ta oss en avstikker til Vestbygd i stedet. Så da var det bare å kommandere samegutten opp til høyre i Kåringenkrysset, og sette kursen mot det som viste seg å bli en aldeles fantastisk tur.

..og det får du lese mer om i mårra 😉😁

Tuddeluuu❤️

8 kommentarer
    1. Så herlig avslutning på påska liksom…. godt fineveret kom rett rundt hjørnet når den ikke var til stede i selve påska…
      Bålkos er toppers 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg