SNØFTE SMITH-HUSET

Selv om jeg veit at hjemmet mitt er reine Snøfte Smith-huset nå, og så ødelagt at alt må rives og bygges opp om det skal brukes som fast bosted, fikk jeg likevel litt bakoversveis i går kveld.

Det sildrer jo vann inn her så snart det blir antydning til varmegrader, og det renner ned over alt. Jeg har jo hatt et lite problem med at veggene i sovealkoven blir så kalde at dyna og putene sitter litt fast når jeg legger meg. Så i går skulle jeg følge et godt råd og legge liggeunderlaget mitt langs ene veggen for å ta av for kulda.

Kan opplyse om at det fungerte bra.. men den bakoversveisen jeg snakka om kom da jeg skulle ta opp madrassen for å få plass til underlaget. Den var så fastfrosset at jeg hadde problemer med å slite den løs.

Det viste seg at alle tre veggene var is/frostbelagt mellom 10 og 20 cm opp fra bunnen av senga.

Og JA.. jeg forstår at jeg kan ikke ha det sånn som dette. Tør ikke tenke på hva som egentlig befinner seg inni veggene. For ikke å snakke om hva som skjer om det vannet som kommer ned langs veggene innvendig drypper inn der det er strøm – altså stikkontaktene. Det har bl.a ligget en dam av vann nede der dieselvarmeren står, og bare det gir meg en uggen følelse.

Så hva nå? Vel, jeg akter å gjennomføre den opprinnelige planen med å ta av camper’n og sette på hardtop’en og bygge opp senga inne der igjen.. men fremskynder planen og kjører nok allerede i mårra i stedet for ved neste trygdeutbetaling.

Litt mårrabubbel om det kan du høre på TikTok HER.

Ha en flottersfin mandag da, alle sammen ❤️

 

13 kommentarer

Siste innlegg