SMÅ PERLER, MEN…

I dag har jeg vært å farta litt rundt i distriktet her..nærmere bestemt langs en liten bit av Solør-Odalsvegen, en helårsåpen grusvei som går fra Knapper i nord-Odal, til hhv Flisa og Våler.

Har kjørt den veien flere ganger, men den biten jeg surra på i dag, er den mellom det røde og det lilla punktet.. (og jeg bor da på Risberget, helt nede til høyre der 😉)

Det er som sagt en grusvei..ikke av de aller breieste..og selvfølgelig med tilhørende, endeløse områder med grantrær som står tett i tett..ispedd noen furuer og bjørk hist og her..men til slutt fant jeg meg ei lita perle i naturen, hvor jeg parkerte doningen og rusla meg en tur…og det var en ekstremt våt opplevelse, må jeg få lov å tilføye..men bevares, koselig nok 😊

Her var stille vann i både stort format..

…og lite..

Og ei koselig, lita elv som fossa ivei 😊

Når jeg starta på turen, lovde det godt – for det var (halleluja!!) ei stigning i terrenget.

Det var ikke akkurat noe bakke å skryte av, da..og når jeg kom opp på flata, var det jo bare skau som møtte meg.

Men jeg traska nå videre i god tru, for jeg øyna enda en bakke (wannabe) i det fjerne.

Treng æ fortelle ka som møtte mæ på “toppen”??? Mhmmm!!! Skau, skau og atter skau!!!

Som sagt, så er jo dette vakker natur..og absolutt en av egentlig mange, små perler som er her nede..men..det er et enormt MEN fra min side. Jeg klarer ikke å nyte naturen her.. Joda, frisk luft i uansett variant, er balsam for sjela i seg selv. Men jeg klarer bare rett og slett ikke senke skuldrene slik jeg burde. Tvert om, jeg blir dessverre mer stressa enn rolig..noe som jeg tror er fordi jeg ikke klarer å fri meg fra følelsen av å være fanget.. De sabla, enorme mengdan med tett skau over alt, holder rett og slett på å kvæle mæ!!

Og hvordan i svarte …….. jeg skal takle det fremover, ja det gjenstår pinadø å se. Ender vel med at jeg klikker bananas inni skauen, og raser rundt i villa, med en gjeng med snille menn i hvite frakker i hælene 😉😁

 

Meeen…turen var alt i alt grei nok, den..og som avslutning, tok jeg meg en liten stopp på rasteplassen på Grøset..for å få litt ekstra vind i håret, og nyte en flott utsikt ut over Glomma ❤️

 

4 kommentarer
    1. Vel – er ening med deg! Jeg blir sliten av slik natur. Jeg må ha variasjon og lettere skau og jeg må ha vann og sjø og hav! Jeg kunne ikke bodd der nei…En periode går jo! Enda bra du kommer deg til Glomma og ser elv! Men du får gjøre det beste ut av det! Tråkig overalt nå egentlig på grunn av korona. Jeg sitter hjemme kveld etter kveld – litt kjedelig i lengden….men jeg tenker jeg får gjøre det beste ut av det <3 Klemmer…

      1. Joda, som du sier..man får gjøre det beste ut av situasjonen..og jeg prøver virkelig.. Heldigvis renner Glomma tvers gjennom her, så det er ikke så alt for langt å komme seg dit 😊 Og den søttens koronaen.. Blargh!! sier bare jeg 🤮 Klemmerz ❤️

    2. Hihihi…. også jeg som eeeeelsker skau og atter skau…… men skjønner deg – du er vant til fjell og vidde – noe helt annet enn her! Fine bilder fra et for meg drømmested…. gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg