SLØØØØØV

..mhmmm…det finnes faktisk ikkje et anna ord for både den fysiske og psykiske tilstanden min denna søndagen.. Æ er i totalt sløvemodus – og tenke at av og til er vel det også ok.

EGENTELIG hadde jeg tenkt meg ut på tur i dag – men da jeg våkna, var høyre ankel ekstremt grinete. Jøss bevares og joda, vi har vel alle sånne dager – der man våkner opp i et elendig humør uten noen spesiell grunn – og i min verden, kan da virkelig kroppsdelene mine få lov til det samme. Nå skal det sies at akkurat denna ankelen har jeg slitt med humørsvingningene til, siden jeg som 12-13-åring brista den etter et ganske så ugrasiøst svalestup ned en grusbakke. Normalt sett oppfører den seg, men det kaaan hende at det ble ett eller to løft for mye på treninga i går, som gjorde at teknikken på løftene ikke ble helt 100%, og dermed kaaan det hende at jeg overbelasta den bittelitt… Yeppz – mange om og hvis og kanskje her – men skitt au..jeg lar den få surke i fred i dag, og så får den fra i mårra av, vær så god gjøre som alle de andre kroppsdelene mine – og spille på lag med meg, fordi det gagner oss alle til syvende og sist..

Så – i dag blir det (mest sannsynlig) innedag..og jeg har nok å sysselsette meg sjøl med..har ommøblert litt, og laga meg et koselig, kreativt hjørne for å jobbe med bilda, blogging og alt det der..

..og så har jeg vært så heldig å få maaaasse garn hos ei venninna – så jeg akter faktisk – for en gangs skyld, å strikke en genser til meg sjøl. Har ikke noe mønster å følge, men vil ha raglanfelling.. så jeg fant meg ei enkel basis oppskrift for å slippe å bale så alt for mye for å få maskeantallet til å stemme. Ellers regner jeg med at det blir nok i alle fall fletter…eeeh..fletta inn i arbeidet etter hvert..

Men i går fikk jeg i alle fall lufta meg litt. Skal innrømme at etter at jeg hadde vært på trening, kjeda jeg meg noe så inn i hampen, at jeg bokstavelig talt holdt på å gå på veggene. De som kjenner meg – og veit hvordan jeg kan reagere da – ville nok ikke blitt forferdet om jeg sa at jeg nå var halvveis på tur ned til søstersen på østlandet, for å ta en kopp kaffe, hehe..meeen.. jeg PRØVER å “oppføre” meg (og dessuten er økonomien dobbelt så kranglevorn som den før nevnte ankelen), så jeg klarte å motstå fristelsen til å rase ut døra som en anna gærning, med tannbørsten i baklomma, mobillader i eine handa og truseskift i andre handa..og sto han av til de verste riene var over, før jeg kjørte meg en luftetur som til slutt endte opp under Tjeldsundbrua – på Hinnøysida..

Har faktisk aldri vært i fjæra på den sida før – og jeg ble positivt overraska over hvor flott det var der.
En miniholme som man kan gå tørrskodd over til – i alle fall ved fjæra sjy..

Utrulig flotte fjell/steinpartier (som så mykkje kulere ut i virkeligheta)

Og seee..en mini-mini holme..

Fikk plutselig øye på denna også..

.. som jeg er SIKKER på har fungert som Hobbitbolig..men fikk ikke undersøkt den nærmere, da jeg ikke tok sjansen på å gi meg ut i den ukjente, enorme jungelen av høye trær som hvisket seg imellom, gress og blomster som strakte seg etter meg med bittesmå fingrer, og skjulte myrer som garantert inneholdt både fortapte sjela, Nazgul og… okeeey..æ gir mæ..for mykkje LOTR….fantasien kan få ta overhand en anna dag 🙈 Det var rett og slett for vått til at æ gadd å gå dit.. 😂

Veit egentlig ikke hvor lenge jeg surra rundt der i min egen verden og knipsa bilder i hytt & pine..og i denne runden, ble det veldig mye fokus på macro og farger i naturen..som dette.

Motivene er gode nok, men må nok jobbe mye-mye mer med å klare å holde kamera rolig selv om det er vind, for å unngå å få uskarpe og blurry resultat..

Uansett, jeg storkosa meg og hadde det utrulig koselig, men til slutt måtte jeg gi opp, på grunn av den ekstreeeemt sure sydvesten.. og da tenker jeg ikke på den gule tingen du kan tre nedover hodet og som gir i alle fall meg assosiasjoner til fiskebåter og piperøyking..

Yeppz…gårsdagen ble heilt superdupermegafantastisk, den..og det satser æ virkelig på at dagen i dag også blir 😉❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg