..SKULLE DU SETT SÅNN..

..for tenke seg til..da jeg hadde sittet å glodd ut på en ganske regntung himmel i mårres (mulig vinduan gjorde den meir grå enn det den var..) og latt krafta fra mårrakaffen gjøre sitt – Feel the Force, Luke.. kom jeg plutselig på at: Hey – æ har jo flere severdigheta æ ikkje har vist dåkker her på bloggen.

Så jeg tok et dypdykk i arkivet mitt, og fant ut at i dag vil jeg vise dere en aldeles fantastisk foss jeg kom over.

Det var – som vanlig – ikke en planlagt tur dit, men da jeg surra i sneglefart langs veiene nordover fra søstersen for noen uker siden, og kjørte for ørtende gang til siden for å slippe biler forbi meg, oppdaga jeg plutselig et skilt som pekte ned mot ei ny severdighet..som skulle vise seg å være Trøndelags høyeste fossefall – Henfallet.

Det var en god bit å kjøre innover – på temmelig smale veier her og der. Nå er jeg ikke spesielt bekymra for egen del, da bilen min godt kan kjøre ned i ikke alt for bratte skråninger – men det kan være kjekt å være obs på hvem man eventuelt møter som IKKE kan det..

Da jeg kom frem til parkeringa, var det første som fenga oppmerksomheta mi en utedass.. og som ei som digger alt som har med store kjøretøy å gjøre, leste jeg naturlig nok John Deere…æ meine..dåkker ser det, dåkker også??

Kremt!! I alle fall..det var ei stor parkering, som også hadde et rasteplass-bord..

..og ei oppslagstavle med litt info om hva jeg kunne forvente meg her…i det som faktisk er et naturreservat.

Som vanlig skumleste jeg gjennom alt – og så begynte jeg å rusle meg bortover en kort og utrulig godt tilrettelagt vei. Utrulig spennende – å rusle i sakte tempo, mens jeg hørte suset fra fossen bli stadig sterkere etter hvert som jeg nærmet meg.

Og jeg ble ikke akkurat skuffa over synet som møtte meg

For å få komme meg nærmest mulig, vandra jeg litt nedover i terrenget langs en sti som gikk fra der selve utkikkspunktet er..

Det var en fascinerende opplevelse – som anbefales..
Legger ved et lite klipp jeg filma av fossen, og som ligger på YouTube-kanalen min.

..og en link dersom noen vil lese litt mer om HENFALLET.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg