SISTE INNSPURT

Jada – nå nærmer det seg take-off for roadtrip´en min…jeg har nemlig fått gjort alt jeg hadde hadde planer om å gjøre i forkant i går..som å være på fredags-kaffe-date med ei venninne.. Jeg ender bestandig opp med sånne havrekjeks-tinge-tang med bær i…den er bare sååååå nydelig god 🤩

Da jeg forlot henne, kom jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe et par ting (som selvfølgelig ikkje sto på huskelista – e det å veinte at æ ikkje huska? 🙈) så jeg surra meg liksågod en kosetur ut av sjølve byen og shoppa siste rest i nabokommunen..og tok et ministopp under veis, for å strekke på beina og knipse et lite bilde.

Så – når jeg endelig kom meg hjem igjen og hadde fått litt mer fornuftig næring i skrotten enn stort sett bare reint sukker, heiv jeg meg i bakinga. Hadde noen epler som bønnfalte om å få en annen skjebne enn å visne og dø på kjøkkenbenken..

..og da var det bare å lage ei lita eplekake. Planen var muffins – meeen…det var den derre teflonhjernen igjen, da..for jeg hadde glemt å kjøpe sånne papirformer..og det enda jeg kjørte en ekstra handlerunde..huff!!
Derfor..TA-DAAAA!!! Eplekake ❤️

Ellers gjorde jeg ikke så innmari mye annet i går, enn å pakke ferdig siste rest av det som jeg skal ha med meg. Nå ligger mesteparten av turting – fra telt og sovepose, til kjeler og klær – bestandig i bilen, klart til bruk.. men det var nå en del ekstra småting jeg ville ha med.

Mat må jeg vel også ha med, men den blir ikke pakka ned før jeg er på tur ut døra.
Var egentlig inne på tanken om å dra i går ettermiddag – men det blir jo rimelig kjapt mørkt her nå, så jeg droppa det – og starter turen frisk & uthvilt i dagslys..

For ja, som jeg skrev innledningsvis, så nærmer det seg take-off med stormskritt. Faktisk er turen så nærstående – at bare jeg nå har fått spist ferdig frokosten og lagt ut dette innlegget – og trøska de siste tingene i bilen – så VROOOOOOM!!

WOHOOOOOOO!! ..d hær bli jaggu gøy 😍
Og vil du vite hvor jeg og samegutten min setter kursen? Stay tuned – er æ riktig i slaget, kommer det et mini-innlegg i kveld allerede 😉

10 kommentarer
    1. Hjemmebaksten din er bare heilt nydelig., og den kaka kjenner jeg lukten av bare ved å se bildet 🤤
      Ja en fantastisk tur, jeg ber om finvær ☀️

      1. Det er sant 😊 Takk for det.. Bare kos om du har tid til å titte innom av og til – og jeg er IKKE rette til å snakke, for jeg sliter enda med å rekke over å lese alle interessante blogger hver UKE… for ikke å snakke om hver dag 🙈 Kos deg med besøket ditt ❤️

    2. Herlige bilder av både natur, og eplekake.

      Jeg var på butikken i går, og før jeg gikk inn kom jeg på noe som jeg trengte å kjøpe som ikke sto på lista. Jeg gikk hele butikkrunden, fikk med meg alt på lista, men kom bare ikke på hva det var jeg tenkte på før jeg gikk inn. Ikke før jeg kom hjem igjen, så sånn er det med den saken! 😉

      God tur, og god lørdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg