SILFAR CANYON

Når jeg hører ordet “canyon”, tenker jeg automatisk på noe som har med utlandet å gjøre. Men en canyon er jo bare grovt fortalt et dypt elveleie mellom to bratte, steile sider – og Finnmark har to av dem (som jeg veit om) Alta Canyon var jeg ved for ca. 3 år siden – og nååå har jeg endelig fått knødd meg til å se den andre, nemlig Silfar Canyon.

Det vakre skuet ligger i Børselv, før du kommer opp på selve Børselvfjellet. Jeg har vært oppe ved parkeringa for turen flere ganger, men aldri gidda å traske de få metrene bort til elva- for det ER faktisk ikke langt.. Kanskje 5 minutters gange til du kommer til det laveste punktet..

..og jeg brukte en god halvtime – inkludert fotografering – opp til det som for meg så ut som det høyeste punktet.

Og føtti katta lissom, for et vakkert syn 🤩

Noen fornuftig side om denna severdigheta fant jeg dessverre ikke – så vil du lese mer, kan det jo være at du er flinkere til å google enn meg, og finner noe bra 😉

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg