SÁMI ÁLBMOTBEAIVI

I dag er det Sámi álbmotbeaivi – eller Samefolkets Dag.
(unnskyld om jeg blingser på skriving og betydning…da er det lov å rettlede meg 😉)

Selv har jeg sameblod i årene fra noen generasjoner tilbake – og minien – eldste barnebarnet til søstersen har samisk avstamming. Hun sendte meg noen bilder av kar´n da de var utenfor å feira litt i dag, som jeg har fått lov å dele.

Gammeltante sin fine mini ❤️

Dessuten har jeg flere venner som enten er samer selv, eller har unger som er halvt samiske.
Så jeg syns det er helt på sin plass å gjøre litt stas på dem – og alle andre rundt om kring som “har lov” til å feire denne dagen..

Vil du vite litt mer, kan du klikke på linken her:
Samenes nasjonaldag

Og så fant jeg denne på YouTube – Samenes nasjonalsang.

10 kommentarer

Siste innlegg