ROTE-RYDDEDAGEN & PROTEINELLA TIL LUNSJ

Etter frokosten i dag tenkte jeg at jeg skulle være så smart å få gjort litt fornuftig i heimen mens jeg venta på at go´venninna skulle bli ferdig på jobb. Så den store masterplanen var å begynne å sortere i ting & tang så det skal være gjort i god tid før jeg flytter ut herifra. Noe blir jo kjørt på lagring, men ellers er det sinnsykt lite jeg kan ta med meg i mitt nye, mobile hjem etter hvert – så jeg kommer til å kvitte meg med en god del.. og DET skulle jeg da gjøre i dag, mens jeg venta på venninna..
Vel.. hun er nå ikke ferdig enda, da.. men det er jeg, altså. For den planen der gikk jo rett vest, og jeg endte opp med å dra ut en masse rot – som ble totalt avglemt da jeg kom over en av minne-boksene mine.. Og hva som befant seg i den, kan faktisk bli både ett og to innlegg en annen gang, hihi..

Og dermed ble det bare rot på ryddedagen..

..for nå kjenner jeg at: NÆ-HÆ.. rydde opp etter meg gidder jeg absolutt IKKE akkurat nå – for NÅÅÅ vil jeg ha kaffe – og nogo attåt (les: lunsj) som IKKE inneholder alt for mye sukker.. og da endte jeg opp med ei ekstremt godt rista brødskive med proteinella og ei halv pære..

Jeg bare rett og slett elsker det proreinella-pålegget – men det er dessverre veldig dyrt å kjøpe.
Her om kring finner jeg det i små beholdere á 200 gram til ca. 45 kr +/-
Den jeg har nå, er på 750 gram, og er kjøpt på Rusta før jul, og kosta bare noen få tiere mer enn de små glassene.

Men siden nærmeste Rusta-butikk er i Narvik, og da nesten 3 timers kjøring t/r + nesten 200 kroner i bompenger, blir det sabla dyrt å skulle kjøpe billig.. 😉

Yepp-yeppz & god lunsj, folkens..

16 kommentarer
    1. Artig når man skal rydde og heller blir sittende og se på gamle minner 😀 Det aner meg at det må bli en tur til Narvik etter hvert… 😀 Eller kanskje det går an å bestille på nett? Aldri hørt om Proteinella før. Later som jeg fortsatt ikke har hørt om det… 😀

      1. Ja jeg syns i alle fall det ble en superkoselig vri på dagen 😊 Hehe..ja det blir nok det etter hvert. Har faktisk ikke sjekka om det er mulig å bestille.. Ellers så skal jeg jo kjøre go´venninna mi på ei ukes ferie til østlandet i månedsskiftet nå – så daaa er det jo håp om at andre Rustabutikker også har Proteinella.. som du ikke har hørt noe om, hihi 🤪

            1. Bare hyggelig 😍 Lykkepålegget ditt inneholder forresten maltitol. Jeg tåler ikke det, får vondt i magen, så da slipper jeg å kjøpe, hehe 😂

            2. Såpass, ja.. ja da slipper du å kjøpe det, hehe. Så forresten at den proteinellaen jeg bruker som er hasselnøtt-basert selger de visst ikke på tights, og den med salt karamell koster faktisk mer der enn det den koster her på butikken. Men fant ei anna side som selger det på nett.. i tilfelle jeg ikke finner det andre steder billigere 😉😊

    2. Proteinella har jeg aldri hørt om. Men å rydde til rot, det vet jeg godt om. Må nok til med mer action her i alle fall. Nå har jeg hengt foran data’n siden frokost. Der ble det rester etter påske, til frokost. Men du har litt av en jobb foran deg, fikk nesten vondt i tankene da jeg kom på hva du skal. Nyt dagen <3.

      1. Nei tenker at det er vel hovedsakelig mest kjent for folk som trener og trenger ekstra med proteiner..er i alle fall sånn jeg ble obs på det..
        Hehe..ja det er i alle fall fort gjort å rydde til rot, det er sant 😂
        Takker så mye for det – og du – det flytteprosjektet mitt kommer til å gå SÅ bra, det er jeg temmelig sikker på.. men takk for omtanken 💖

    3. Sånn blir det ofte her også når jeg skal rydde. Det er ikke lett å kvitte seg med ting og tang. Men du klarer det nok og resten får du lagre et sted så lenge. Jeg hadde heller ikke hørt om det pålegget, men jeg vet niesene mine lager noe sånt selv av nøtter, kakao og sukrin. Du får sjekke nettet, kanskje du finner en oppskrift der. Nyt dagen videre 🙂

      1. Det er sant.. ikke like greit å være så effektiv med ryddinga som man ønsker.. og yeppz, blir nok bra til slutt – når jeg bare får orken over meg igjen, hihi 😉
        Ja veit at det er mulig å lage noe ala sjøl – men har aldri tenkt tanken, da det blir i lengden blir for dyrt for meg å kjøpe inn både nøtter og sukrin, dersom jeg skal lage litt mer pålegg enn til kun et par-tre skiver. Men idéen er genial, da 😊 Takk det samme, du

      1. Yeppz..svært ofte, faktisk.. hehe..
        Og joda, det er veldig koselig å sette seg ned og mimre sånn 😊
        Jotakk, maten var god den – men ja, veldig synd at det skal være sånne priser..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg