RING-RING..!!

Å sitte og prate i telefonen er noe av det definitivt værste jeg gjør. Jeg rett og slett HATER at folk spør om vi kan ringes. Det er stort sett søstersen jeg kan ringe og sitte å skravle med i timesvis, alle andre inkludert guttungen, brorsan og de få venninnene mine prater jeg ekstremt sjeldent med på telefonen. Jeg foretrekker meldinger, og sånn er det bare. Og å ringe offentlige kontorer??? ..hatehatehater det!!

Men av og til MÅ jeg selvfølgelig ringe rundt, spesielt når det er viktige ting som skal tas tak i. Så i dag har jeg “bodd” i telefonen siden jeg sto opp og til langt på dag.

Har ringa både gammel og ny tannlege og fått ordna opp i ting som har med papirer på munntørrhet å gjøre, ringa legekontoret og avbestilt en time som jeg ikke trenger likevel, samt prata litt med brorsan om livet videre når det gjelder camper’n. Og så måtte jeg jaggu ringe et strømselskap. Jeg fikk nemlig ei purring fra HLK-nett om at jeg fremdeles ikke har valgt kraftleverandør. HLK-nett leverer kun nettleie nemlig, men er pliktig til å levere meg litt dyrere strøm enn andre siden de kun er ment å være midlertidig leverandør.

Eeeh, jeg er jo temmelig sikker på at jeg gjorde det da – fikk meg en kraftleverandør da jeg i november fikk kobla på igjen strømmen på huset etter mora mi..og regninger har både kommet og blitt betalt. Så da måtte jeg selvfølgelig finne ut av hva som har skjedd. Først fant de meg ikke i systemet, men etter litt leiting og bruk av målernummer dukka jeg tydeligvis opp igjen. Dama i andre enden var veldig hyggelig og skulle lage i stand en avtale til meg mens jeg hadde henne på telefonen. Meeeen – plutselig fikk jeg beskjed om at det kan jeg dessverre ikke få, da jeg har betalingsanmerkninger. Jada, veit jo det – men det har liksom ikke vært et problem tidligere – hos noen strømselskaper. Men nå er visst alt blitt ekstra-EKSTRA strengt, og eneste måten jeg kan få kobla meg opp til en avtale på er å forhåndsbetale mange tusen. Noe som IKKE blir å skje, for økonomien er som dere kanskje husker totalt rævva. Så da får bare HLK-nett fortsette å levere meg litt dyrere strøm til de blir lei av meg. Som dama i telefonen sa: “Jeg TROR ikke at de kan stenge av strømmen din selv om du ikke har en egen kraftleverandør”…. Amen!!

8 kommentarer
    1. Jeg hater også telefonstyr og samtaler i hytt og gevær. Foretrekker å ordne ut i ting og tang på mail eller meldinger. Noen ganger må man bare, men jeg er superflink til å utsette. Lykke til med alle ordne-ut-i-oppgavene dine! 🙂

    2. Jeg har jo en jobb som innebærer mye telefoner rundtomkring, så jeg har vennet meg til den ringinga! Men – liker nå uansett best å snakke med ungane mine i telefonen – styrer mye unna annet utenom jobb! Så mye rart – alle må jo kunne få et strømabbonement??? Hmmm….. 🙁 🙂 klem

    3. Foretrekker også meldinger og svarer når det passer. Går også kjappere enn lange telefonsamtaler. Men jeg har også noen få jeg har telefonsamtaler med fordi det er det beste for begge 🙂

    4. Et tips: Lage deg ei liste av strømselskaper og kontakte dem en etter en. Dette kan også gjøres på deres nettsider. Og plutselig får du en avtale. Ikke gi deg ennå. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg