RETRO HAGECAFÉ

For ei tid tilbake – oppe i det kalde nord, var jeg og brorsan på rækartur til Narvik. Der var vi bl.a innom et bruktsalg hvor jeg fant en kul, gammel kjole som jeg bare VISSTE søstersen ville like. Hun elsker jo alt som er retro. Så jeg røska den med meg for å kjøpe den til henne..60 kroner er hun da virkelig verdt, hehe. Men når jeg sjekka nøye viste det seg at det var faktisk TO like kjoler som hang på en og samme henger. Oooh..gjett om jeg også hadde lyst på en sånn.. jeg kunne nemlig se det for meg hvor kult det ville bli med en fotoshoot i like kjoler neste gang jeg dro nedover. Men så er det nå engang sånn at jeg er kjip som faen når det kommer til å bruke penger på meg sjøl, og fant ut at det var totalt unødvendig å kjøpe den til meg. Snakk om å kaste bort penger.

Men så kom snille brorsan til unnsetning og tilbydde seg å kjøpe den ene..hurra. Gjett om jeg ble glad – og søstersen ble superglad da jeg kom ned med pakke til henne fra oss. Og VOILA! I dag ble det da kaffeslabberas og fotoshoot med retro innslag i hagen her nede.

På samme bruktbutikken fant jeg også to like kaffekopper til en 5’er pr stykk..som også fikk være med på lasset nedover. Den ene som gave og den andre til YoursTruly..og som selvfølgelig ble med på kaffeslabberaset.

Vi laga oss vår egen, lille cafe der baki kroken, og det ble både skravling og latter..

..og en stille stund der vi bare nøt dagen og funderte litt over livet.

Yeppz.. kjekt å leke seg litt..og man har ikke meir artig enn man lager sjøl.

Og til dere som ikke er så god på engelsk, står det direkte oversatt:

En nabo av meg i bygda, liker å fortelle hvordan en vår, da hun var jente på gården, gjorde hun en barnslig ting.

 

10 kommentarer

Siste innlegg