PROTEINSCONES & BRINGEBÆR-TE

Etter at jeg var kommet meg hjem etter treninga i mårres, brukte jeg ei stund til å bare hente meg inn litt. Kosa meg med strikking og et par episoder av Greys Anatomi. Men så fant jeg ut at energien var på topp.. noe jeg EGENTLIG veit fra før.. jeg får energi av å bruke energi, derfor heiv jeg meg rundt og laga meg noen proteinrike scones som jeg nå sitter og nyter med sukkerfritt jordbærsyltetøy, sammen med litt bringebær-te.

Har eeegentlig ikke noen oppskrift, men brukte sånn ca:

1/2 stor box cottage cheese, 3 dl mel, 59 g smør, 2 ts b.pulver og 1/2 ts salt. Kjørte det litt i blender først for å mose litt av cottage cheese’n og kna inn smøret. Deretter knadde jeg alt for hånd, laga 4 boller som jeg klemte flate og stekte de v/230° i ca 15 minutter.

Yeppz, that’s it.. Hva dagen bringer ellers – vel, det gjenstår å se.

Ha en fortsatt fin dag videre alle sammen ❤️

8 kommentarer
    1. Nam nam, så veldig godt ut det der altså 🥰
      Jeg er også sånn at jeg får mer energi av å bruke det, må bare slappe av litt først å så er jeg GOOD TO GO igjen 😉. I dag har jeg brukte masse energi på å klipp toppen av en Tuja og pusse et par vinduet, sliten og mørbanket var jeg men nå har det ordna seg igjen. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Ja det smakte veldig godt 😊
        Det er kjekt når man kan få påfyll av energi ved å være i aktivitet, og jeg syns i alle fall det føles mye bedre når jeg er sånn “god” sliten etter å ha gjort noe, i stedet for å være utslitt av å bare sitte.
        Takk for det 🥰 og en riktig fin dag videre til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg