PROTEIN CAFFÉ LATTE

Det er absolutt ikke og laaaangt i fra hver dag at det skjer noe spesielt i livet mitt..i alle fall ikke nok til at jeg har blogga om det. Men etter input fra folk, har jeg jo skjønt at mange vil nok lese skribleriene mine, selv om de ikke er lange innlegg om fantastiske turer..

Så tja, KANSKJE jeg burde bli flinkere til å dele av meg selv – og som en mini-start vil jeg dele ei oppskrift med dere..nemlig en proteinrik Caffé Latte. Jeg ELSKER Caffé Latte, men det blir både dyrt og temmelig usunt å løpe på cafe og kjøpe det. Det skjer yderst sjeldent – sånn ca 3-4 ganger i året. Men det er fullt mulig å lage sin egen,mye sunnere CL hjemme..noe jeg gjorde i går.

Alt jeg trenger er lettmelk, pulverkaffe, proteinpulver og litt kanel.

I går valgte jeg proteinpulver med smak av sjokolade, hasselnøtt og nougat..

Jeg blander 1 toppa ts pulverkaffe med 1 stor scoop proteinpulver..

..og rører det ut i ca 1 dl kokende vann.

Det kan lønne seg å bruke bare halvparten av vannet først, til du får en glatt masse – før du tilsetter resten av det kokende vannet like før du tilsetter 1,5 dl varm melk med skum..som du får du ved å varme melken i en kjele mens du pisker den opp til den skummer mye..

Da gjenstår bare et lite dryss av kanel på toppen, og vips – en nydelig, proteinrik og temmelig sunn Caffé Latte klar til å nytes 😍

 

 

4 kommentarer
    1. Kjekt å kunne lage det selv. Takk for oppskrift, det gjenstår å se om jeg lager det, for jeg er mest glad i helt vanlig svart kaffe 😉 Men hvem vet? Sier aldri, aldri 😉

    2. Jeg er nok litt svak for å vandre mellom kafeene her i byen for å få meg god latte 🙂 Men lurt å gjøre det litt billigere da. Jeg bruker jo lite penger på annet enn mat, kaffe osv. Pluss LITT klær. Men ingen bil, leilighetslån, eller annet sånt, så har råd til å ta latten på kafe, og synes det er så koselig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg