PÅSKE-DATE’s

..hehe…ja nå regner jeg med det var mange som lurte litt her..er jo tross alt for seint for 1.aprils-spøken nå.. Men nope, jeg er IKKE kommet totalt ut av kontroll og racer rundt og dater – hverken i entall eller i flertall..for noen mann, og tilhørende romantiske tendenser finnes ikke i livet mitt..kun samegutten min (jada, bilen) og sønnen min. Den sistnevnte var jeg så heldig å ha en middags-date med i går ettermiddag..og om formiddag hadde jeg bålkos”date” med ene venninna mi..så det, så 😉

Oki..det første først..var så superheldig at jeg har ei venninne som i likhet med meg, ikke er på hverken hytta eller andre steder i påsken..og som gjeeerne ville være med ut og jakte på litt godvær i nærområdet. Så etter litt att og fremkjøring mellom apotek, butikk og heimen for å gjøre noen ærender, var vi endelig på plass i doningen min – med kurs ut av Harstad-byen. Siden jeg venta guttungen utpå ettermiddagen, kunne vi liksom ikke stikke så veldig langt av sted..og ente opp like ved Nupen (kjent av veldig mange, både lokale og andre, som det ultimate sted for å se midnattssola når den er her)

Det var den da definitivt ikke i går..vi så faktisk ikke noen form for sol i det hele tatt. Men regnet hadde bestemt seg for å spille på lag, og var bare å yppet litt av og til, i form av lett yr.

Så vi rigga oss til med både det ene og det andre av kosemat, fikk tent bål, kokt kaffe og stekt pølser..og bare rett og slett moillkosa oss med dagen 😊

Etter at turen var over og venninna var avlevert, dro jeg hjem og starta med middagen. Påska er for meg – som så mange andre – assosiert med lam (og marsipan, men ikke i kombinasjon… eller..hmmm..) Øh nei, den kombinasjonen får vi teste ut en annen gang, for i går ble det kun vanlige lammekoteletter, fløtepoteter og grønnsaker..

…og faktisk Créme brûlée til dessert 😍

Etterpå ble det tid til litt skravling og kos, før kar’n måtte dra. Og så var det bare for ho gamla å krølle seg sammen i sofa for å glo litt på Netflix og gomle snop før ho svimte av i horisonttalen 😉

Og bærre for å ha et par bilda til å fylle opp bloggen med: TADAAAA!!

PÅSKEPYNT 🐥🐤

 

 

8 kommentarer
    1. For en herlig påskepynt, den med gulrotbilen 😀 Virket som en fin dag med både venninne og sønne-date. Det er ikke SÅ lenge siden det var en annen date inne i bildet? 🙂 Synes å huske det 🙂

      1. Ja er den ikkje fiiiiin? Er faktisk kjøpt på Europris 😊 Og du har rett, det var en fyr inne i bildet etter at æ kom nordover igjen – men det der forsøksprosjekt ga vi opp allerede i begynnelsen av februar 😂

    2. Påske som bare det, og date er det me`. En herlig blanding i flotte forhold. Her har værgudene ladet om… fra pessregn til blautsnø som laver ned. Gu… kor artig 😀

    3. Perfekt dag for deg, vennen! Koooooselig! Dating kan være så mangt – jeg dater jo kun meg sjæl og min datter om dagen – tipp topp, tommelen opp! God klem <3

      1. ..beklager, like sein i avtrekkeren med å svare som vanlig 🙈😂 Men jaaaah, gjett om det var en perfekt dag 😊 Og akkurat nå foretrekker jeg den type dating, hehe 😉😂 Stor klemz ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg