PÅ TRYNET OVER TUA

Den elendigste småtingen kan løsne et skred, og dette er da også slått fast i et meget gammelt ordtak om at liten tue kan velte et stort lass.”  

Fra: Murene rundt Jeriko, side 65, 1960, Aksel Sandemose

 

I dag har jeg lyst til å være litt ekstra ærlig med dere. Jeg prøver jo å fortelle litt fra livet mitt, men har også prøvd å holde tilbake mye fordi jeg føler at det blir alt for mye surk. Men nå er jeg kommet til et punkt der jeg føler at jeg har kjørt meg litt fast.

Jeg vil ikke påstå at jeg har møtt den berømte – eller beryktede veggen, men at jeg er temmelig utbrent akkurat nå og risikerer en solid smell om jeg ikke tar litt grep snart, ja DET trur jeg er fullt mulig. For jeg opplever nå at det ordtaket jeg starta med her, gjenspeiler livet mitt akkurat nå. De minste små ting får alt til å stokke seg for meg.. jeg går gang på gang på trynet over den berømmelige tua som ligger i veibanen min. Bittesmå oppgaver kan ødelegge en hel dagsplan for meg, fordi jeg plutselig føler at den lille oppgaven fortoner seg uoverkommelig. Alt jeg klarte å få gjort i går var å gå gå inn og tømme oppvaskmaskinen for venninna mi mens ho var på jobb. Ut over det bare satt jeg å kopa heile dagen og var mer eller mindre tappa for energi kl 11 på formiddagen. Og ja – jeg har tatt alle mulige slags blodprøver..seinest rett før jul.

Personlig er jeg ikke i tvil om at det er de siste 2 – 2,5 årene som innhenter meg. Spesielt de siste 8 månedene etter at jeg flytta inn i camper’n har vært beintøffe, men jeg kjempa en innbitt kamp lenge før det. Selv om jeg ikke skreiv så veldig mye om det på bloggen, var det nesten en daglig kamp mot ensomhet, depresjon og økonomi. Og nå har jeg altså kjørt meg skikkelig fast. Den minste lille ting er et ork – som å gidde å kle på seg. Bare spør venninna mi, med unntak av da jeg var sammen med guttungen på morsdagen har jeg nemlig valsa rundt i kun stilongs sia jeg kom til henne, hehe. For ja, jeg står enda på strøm her. Hauet har gått på høygir for å prøve å finne ut hva som er det mest FORNUFTIGE å gjøre, og ved hjelp av spesielt brorsan og go’venninna mi har jeg lagt en midlertidig plan for å prøve å komme litt til hektene. Det er et par ting som virkelig MÅ tas tak i nå, og det aller viktigste er at jeg klarer å lande litt og finne ro i både kropp og sjel.

Så i nærmeste fremtid blir planen satt ut i livet, og da skal dere selvfølgelig få følge med på ferden.

Ha en nydeligvakker dag alle sammen ❤️ CU L8R

Som vanlig ligger det litt mårrabubbel på TikTok som du finner HER

2 kommentarer
    1. Hmmm – det er ikke lett å ta orntlig vare på seg sjøl og få slappa av når det skjer så mye rundt deg som det har gjort! Så bra at dere har fått laga en plan – og jeg heier på deg og følger med! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg