ØYA TUR – RETUR

Da er det sannelig fredag alt – og jeg kom meg ikke innom her noe mer i går. Som jeg nevnte i går mårres var det koselige torsdagsplaner på gang i livet mitt – og dagen var kjempeflott den. Etter at jeg var ferdig med absolutt alt av morgenrutiner, raska jeg med meg kaffekoppen og litt mat før jeg kjørte ned til brorsan og parkerte bilen. Vi valgte nemlig å kjøre med hans, da den er billigere i drift. Så med motet og humøret på topp satte vi kursen mot øya, huset og kirkegårdene.
Vi hadde en del småstopp underveis, bl.a for at jeg kunne filme og knipse bilde av hurtigruta MS Trollfjord på tur sørover.

Deretter måtte vi innom en butikk så vi kunne kjøpe med oss et par gravlys. Jeg trudde seriøst at jeg hadde i allefall ett liggende i min bil – men der var det bare rot å finne, noe som ikke helt passa seg å ta med på kirkegården, hehe. Og da vi spurte etter gravlys på butikken hørte tøtta feil og trudde vi spurte etter “grandis”..men både jeg og brorsan fant ut at sjøl hvor stor pris mamsen hadde satt på en pizza, var nok heller ikke det så lurt å ta med dit, så vi holdt oss til gravlys i stedet, tji-hi.

Turen videre gikk flott med godt vær og fine veier. Vi kjørte først til huset for å sjekke det mens det enda var litt lyst ute, og jeg fikk henta med meg litt ting & tang som jeg ikke fikk med meg på flyttelasset.

Deretter kursa vi oss innom kirkegårdene. Først på Engenes der mora vår ligger. Der er også øyas kirke.

Så tok vi oss en matpause i bilen før vi surra videre til Ånstad og neste kirkegård der da faren min ligger sammen med foreldrene sine. Tradisjonen tro tente jeg et bittelite mini-bål av never til ære for han, som tross all galskapen opp gjennom årene er den som i barndommen min lærte meg å elske naturen.

Måtte ta et lite bilde av månen også, som hang over den kirkegården og laga ei magisk stemning.

Etter at vi var ferdige der satte vi kursen hjemover mot Kvæfjord. Hadde et bittelite stopp ved det gamle fergeleiet i Sørvik der vi begge har tråkka våre barnesko, men etter det var det blitt så mørkt at jeg orka ikke ta flere bilder.

Det var ikke SÅ himla seint i går kveld da vi var hjemme, men jeg var temmelig utslitt etter en lang dag med inntrykk og mye skravling, så da ble det til svartens med både bloggen og TikTok. Jeg laga meg bare noe varmt å spise og så flata jeg ut på sofa til det var på tide å slepe seg til sengs.

Hva dagen i dag bringer gjenstår selvfølgelig å se. Jeg skulle egentlig på cafe med ho fredagsdate-venninna mi, men jeg har avlyst og så gjemmer jeg heller de pengene til litt ut i det nye året sånn at vi kan ta oss en nyttårskaffe i stedet.

Ha en riktig flottersfin fredag og god romjul videre alle sammen ❤️

6 kommentarer
    1. Det er godt å få vært på gravlund å tent lys og sett til gravene 🥰 Jeg pleier å gå julaften og nyttårsaften og tenne lys, men jeg vet ikke jeg drar på sistnevnte i år. Kommer litt ann på kjøreforholdene. Ønsker deg en fortsatt fin fredda 🤗

    2. Blir fort mørkt nå. Ser det er skikkelig mørkt der på øya. Jeg husker plutselig mine år i Alta. Det var mye mørkt. Kos med litt tid med broren din sikkert 🙂 Her surres det massivt om dagen. Bare sløver 🙂 Liten kafe-tur, og ikke stort mer. Bortsett fra litt lego-bygging :-D: Liker du å bygge med lego eller å pusle? 🙂

      1. Ja det er lysest mellom 11 og 1, ellers merkes det godt at det fremdeles er mørketid her. Men heldigvis er sola tilbake om ikke fullt 2 uker, wohooo 🤗 Surring og sløving er jo så deilig da.. og yepp, liker både lego-bygging og å pusle. Fikk et nytt puslespill i adventskalenderen som jeg så smått har begynt å legge..med 1000 brikker,så det vil nok ta sin tid, hihi 🤩😊

    3. Kom noen tårer her for det lille bålet til pappan din! Godt å få henta ting du trengte – og godt å ha vært innom på gravene med lys (ikke grandis, kanskje…. selvom det var morsomt…)….! God klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg