OVERLEVELSE

I mårres (eller var det i går?) da jeg satt å leste gjennom blogglista mi, hengte jeg meg opp i ei setning jeg fant inne hos Leneelisabeth i det innlegget HER

“Finn deg et ord som skal bety noe for deg pr måned. Som feks mot eller styrke.”

Jeg syns det var en sabla god idé..og tenker å teste det ut. Yepp – har til og med laga en egen kategori for det her inne..
Nå er jo halve januar gått alt, da..og siden den generelt sett har vært reint for jævlig med tanke på økonomi (som hos så veldig mange andre) og jeg i skrivende stund sitter med nesten tomt kjøleskap og under 30,- kroner på konto frem til den 19 – så tenker jeg at ordet denne måneden rett og slett blir OVERLEVELSE.

Men er det krise? Næh, langt derifra..som dere ser så har jeg både syltetøy og litt kjøttpålegg..et par pølser, kokte egg og poteter..og ikke minst pasta, haha.. Ja og så ligger det faktisk et par valnøttburgere og en laksebit i frysa..
Nå har jeg vært så heldig at jeg har vært å hamstra brød-avskjær hos ei venninna som ikke spiser skalker og de minste skivene – samt en del rundstykker som bare ble liggende, så brødmat har jeg så jeg klarer meg..

..og det er enda en pakke kaffe igjen i skapet, så wohoooo..her blir det fest 🤪
For tru mæ – har æ overlevd så langt – skal æ jaggu stå han av resten av måneden også 😉

15 kommentarer
    1. Overlevelse er et bra ord. Der har jeg vært noen ganger i livet. Men man blir god på det!
      Og jeg kan fremdeles pante flasker, ikke redd for å ta med meg en pose ut og gå jeg.
      Men trenger ikke det nå altså, men er litt av sjelen min. Dette klarer du…God klem…

      1. Det er helt sant..og jeg er heller ikke redd for å gå med tomflasker. Nå er det ekstremt sjeldent at jeg kjøper noe som det faktisk er pant på…men jeg er ikke redd for å “vise meg svak” og bruker å få tomgods hos bl.a broren min 😊 Takk, det gjør jeg, vettu ❤️ Klemz

    2. Jeg har også vært der, men dette er ikke greit, Helene! Hjertet mitt blør for at du må oppleve dette gang på gang! En god klem til deg som er så sterk og deler med oss <3

      1. Tusen takk for omtanken, fine du ❤️ Og litt rart..du kaller meg sterk som deler..mens jeg har latt være å dele mye, fordi jeg ser på det som at jeg surker & klager 🤔🥰 Stor klemz til dæ ❤️

        1. Hmmm – jeg syns du er sterk når du deler, det er ikke alle som hadde vært så åpne! Det er ikke klaging, det er rett og slett konstatering av situasjonen! Goooood klem <3

    3. nå er det 5 dager igjen til den 19 ,5 dager med lite er tøft jeg har faktisk aldrig opplevd det selv,men det er rart hva en får til når en går inn for det,skulle ønske du kunne fått litt ekstra å leve av,for det er ikke greit å ha så lite da

    4. Så hyggelig at du praktiserer ting jeg har skrevet, jeg liker det å ha et ord man kan se på, tenke på og bruke når ting er tøffere. Og det som gjør ordet så godt er at hvis man skriver det når man har det bra og er positiv i tanken så husker man det på en måte når man bruker ordet. OVERLEVELSE var et bra ord, det er noe de fleste er innom i løpet av livet, mange i løpet av en måned ❤

      Jeg syns du er flink 🤗

      Ha en fin lørdag kjære deg

      1. Ja jeg syns som sagt det var en god idé, så da praktiserer jeg gjerne 😉😊 Heilt enig..overlevelse er dessverre noe de aller fleste før eller siden må forholde seg til..
        Tuuusen takk for det ❤️ En riktig fin lørdag til deg også

    5. Å, det er så leit at du skal ha det sånn. Vet jo så altfor godt hvordan det er. Er så takknemlig for at jeg slipper å snu på krona daglig nå. Det er utrolig tøft.
      Fint å lese at noen kunne hjelpe deg akkurat nå. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg