OPP & NED OG ATT & FREM

Ja sånn kjennes det ut til å ha vært i dag 😊

De som fikk med seg innlegget i går, husker kanskje at jeg sto på en bensinstasjon i Namsskogan og vurdere å ta kvelden..noe jeg faktisk gjorde, temmelig kjapt. For sjøl om jeg gleeeder meg til å komme ned til søstersen & minien igjen – har jeg jo absolutt ikke noe tidspress. Og da gjelder det å nyte mens man kan. Så jeg endte opp på en ubrøyta sidevei mellom Trofors og Steinkjer.

Det var ubrøyta og totalt fritt for hjulspor i snøen til jeg kom..men da jeg først hadde kjørt heilt inn og så at det ikke var særlig bra å få snudd, rygga jeg meg tilbake til start..fikk snudd der og rygga meg så innover igjen til der jeg skulle campe. Jeg liker å ha fronten i kjøreretning når jeg stopper, i TILFELLE jeg skulle få startproblemer. Har nemlig en gang måtta blitt tauet baklengs av veihjelp i ca 4-5 km..og det var IKKE gøy 😂

Vél parkert hadde jeg noen fantastiske timer i stillheta. Hadde tatt meg råd til å kjøpe meg potetgull og ei flaske brus, og etter kveldsmaten ble det kosefaktor på høgt plan.

Det var ikke SÅ himla seint når jeg slo meg til ro – og har null peiling på når jeg egentlig sovna. Men jeg har sove som en stein til klokka var nærmere 7 i mårres. Fant meg ei lita forhøyning et stykke unna bilen, og moillkosa meg med frokosten ute i naturen.

Og etter skjønnhetssøven & en passelig overdose av koffein, var jeg såååå uthvilt og oppgira at jeg var klar til å løpe maraton..og da var det bare å komme seg ut på veien igjen, hehe 😁
Og fra da til nå, har det nå stort sett bare vært surr på meg…men ikke sånn “oh, ka er det æ hold på me” surr. Nei sånn koselig surr, som å finne alternative veistrekninger og se hva som befinner seg langs de. Har bl.a fått med meg en del såkalte severdigheter underveis – men de blir jeg å skrive om i et eget innlegg seinere. Regner med at jeg må ha noe ekstra å skrible om når jeg har vært hos søstersen ei stund 😉

Det første jeg gjorde, var å kurse meg av hovedåra mot Steinkjer, og kjørte via Snåsa.

Gråvær over Snåsavatnet

Mens jeg putra langs veien der, så jeg plutselig et skilt det sto Imsdalen på..og dit ville jeg..men du vide verden for en vei det var enkelte steder..huhei kor d går 😂

Meeen, veit ikke om jeg begynner å bli seriøst blind på mine gamle dager, for jeg kunne ikke se noe nytt skilt som markerte at jeg var kommet til den derre dalen… Traff på noen rein, men DE ante IKKE..

..så da surra jeg meg bare videre mot Steinkjer. Og kom over denne husmannsplassen.

Men det er ei sånn severdighet jeg skal fortelle mer om en annen gang 😉

Så, etter gudane veit hvor lang tid, klarte jeg endelig å komme meg til Steinkjer og fikk fylt opp tanken..og så kursa jeg meg innom en flott rasteplass bare noen kilometer unna, for å få fylt opp min egen tanke..eeeeeh..jah..dåkker skjønner ka æ meine 😁

Seeee det fine treet som sto der 😍

Og så…yeppz…I’m moving on 🚙

Og sett sånn, nå er dagen allerede gått. Selv om jeg stoppa ørten steder til, ble det ikke til at jeg tok noe særlig med bilder..det var så sabla grått, sur vind og smårått nedover helt til lenge etter at jeg hadde tatt av mot Østerdalen. Når det så viste seg at det er sabla mye veijobbing rundt Alvdal, valgte jeg å ta ei alternativ rute. Svingte av ved Tynset, med retning Røros..og står nå på ei gedigen parkering et eller annet sted mellom Tolga og Hodalen..

Vurderer å bare holde meg her til i mårra, da det til og med er utedo her..

I mårra er det meininga at jeg skal tilbakelegge de siste milene til søstersen. Men jeg looover at det kommer et innlegg i løpet av dagen, så dere får med dere den siste distansen også 😉

Tuddeluuu for now 😊

 

10 kommentarer
    1. Herlig – fint i Østerdalen syns jeg! Og fint overalt der du er faktisk…. i morra tar jeg meg en tur med bobilen igjen – må bare jobbe litt mer først…..! God klem og kos deg på siste etappe i morra! Klem 🙂

    2. Det var da litt hjemmekoselig bakpå der da 😁 Kanskje jeg skulle bytte batteribilen i en litt stor pickup ikke så dumt for en aleine det der. Komme seg jo litt utenfor eget distrikt liksom. Fine videoer på kanalen din forresten.

      1. Ja ikke sant? Mini-hjemmet mitt, det der..og ganske flott nettopp med tanke på at jeg flyr land og strand rundt av og til 😉😂 Takk for det..ikke greit å få til kvalitet på de mobil-videoene, men.. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg