O´JUL(i) med din glede..

Yeppz, det er som sagt 6.juli i dag og tradisjonen tro så ble det JUL(i)tre og grilla kylling på meg i dag. Er jo noen år siden nå at jeg starta denna tradisjonen min som har opphav i “International Fried Chicken Day” som feires (selvfølgelig) av amerikanere. Etter det jeg kan finne ut er det en dag som bare er funnet opp uten egentlig å ha opphav i noe som helt – anna enn å tylle i seg mest mulig grilla eller frityrstekt kylling på kortest mulig tid, hehe.
Jeg elsker jo KYLLING.. og at jeg har valgt å pynte et lite, kunstig tre i tillegg er fordi jeg elsker JUL. I tillegg skal det feires og spises UTENDØRS, og dermed fikk jeg min helt egen vri og tradisjon.

I fjor trur jeg faktisk ikke at jeg laga noe innlegg om denna dagen, jeg bare kosa meg i ensom majestet et eller annet sted. I år følte jeg derimot at jeg hadde lyst til å ta litt bilder og dele de med dere, og her er et bittelite knippe av årets ferdig pynta JULitre. En øyenstikker fordi jeg elsker de vakre skapningene, en pensel fordi det er i år jeg virkelig har latt kunstneren i meg få fritt utløp – og en refleks jeg fant på en av turene mine jeg hadde i forrige måned for å øve opp ryggen til å gå med sekk. Små, viktige symboler for meg.

Det har regna stort sett i hele dag, så for å slippe å bli våt ente jeg opp med å dra til den flotte gapahuken på Nupen for å nyte årets grilla kylling-måltid. I tillegg ble det potetsalat, et rundstykke, litt cola-wannabe-brus & nykokt rabarbrasuppe. Rett og slett herlig.

Og selvfølgelig et bål.

Men nå er jeg tilbake i heimen og årets JUL(i)feiring er over. Har dessverre enda ikke klart å finne på et (u)intelligent navn på denna dagen – men det dukker opp når det skal tenker jeg.
Nå holder på å farge håret – og ellers skal jeg bare sløve resten av kvelden.

Ha en riktig flottersfin lørdagskveld videre alle sammen ❤ Ses når vi ses.

6 kommentarer

Siste innlegg