OH DU GODESTE..!!!

..og du godeste hvem? Ja det får vel egentlig være opp til enhver å bruke fantasien om det..men personlig synes jeg det uttrykket dekker det meste, akkurat nå..

For etter at jeg og søstersen hadde satt oss ned i går kveld, for å nyte litt søskentid…blinka lyset flere ganger..og så ble det mørkt..i halve huset 🤔

Saken er den, at det huset søstersen leier, er ett av flere som tilhører en kornbonde – og han har alt av utstyr på et felles området rett utenfor her. Og så, for et par-tre dager siden, var det en traktor som fant det for godt at den skulle ta seg en liten avstikker for seg selv, og dundra rett inn i strømforsyninga – så alt her ble totalt mørklagt..og siden det er brønn og vannpumper her, ble de jaggu fri for vann også.

Akkurat det ble heldigvis fiksa ganske kjapt..meeen..i går ble det altså mørkt igjen..kall det gjerne “etterdønninger” etter den løpske traktoren, men det har tydeligvis skjedd noe fatalt med trafo’en..så vi – og et par naboer – mista strøm i halve huset. I utgangspunktet syns jeg det er litt rart å se at det er mulig..men tro meg – undringa gikk over til rein fascinasjon, da jeg oppdaget at den ene av to lamper på rommet mitt – som står i samme skjøteledning (med flere stikk) var fri for strøm.. Æ meine..huh??

I tillegg forsvant strømmen bl.a til ja..nettopp vannpumpa..så klokka grytidlig i mårres, var det bare å kle på seg og tusle seg ut på den gamle utedoen som er på gården her.. 😁

Heldigvis fant TraFo’en ut etter hvert, at den skulle omfordele litt på hvor den sendte strøm..så vannpumpa kom i funksjon igjen.. Halleluja, mårrakaffen var bærga..wuhuu 😁

Såååå..nå er det bare å vente på at det skal komme folk å fixe og reparere..og satse på at det blir å holde denna gangen..har nemlig ikke noe lyst til å bli æresmedlem av Utedassens Venner 😉😁

12 kommentarer
    1. Litt action der hvor dere holder til 🙂
      Men kjipt ja, når ting plutselig ikke virker som de skal.
      Håper alt ordner seg 🙂

    2. Hehe, utedass er jeg vant med fra barndommen….litt koselig det da! Bodde på en gård til jeg var 16 år og i 16 år ble det utedass! 🙂

    3. Såpass ja, hørtes litt merkelig ut alt sammen. Ja, ikke utedoen da, hadde ikke annet i barndommen og til uti tenåra. Vi var så heldige å leie der de kun hadde det 😁 Vanesak det også. Greie utedoen her i Norge kontra slik de var i Sør-Amerika på 70 tallet 😂
      Håper strøm og alt er fikset nå da. 😀

      1. Ja jeg ble ikke klok på det derre, men…nå er det i alle fall heldigvis fixa👍😊 Og kan jo være litt enig angående den utedoen..det er selvfølgelig bare en vanesak..og yeppz..skal ikke klage på standarden på de her til lands 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg