NYDELIG GODT

Rabarbra!! Bare ordet i seg selv bringer frem gode barndomsminner fra solfylte sommerdager. Husker jeg elska å sitte sammenkrølla ute i hagen og kjenne gresse kile på bare legger og gnafse på den sure veksten, som man gjerne dyppa i en kopp med sukker før man spiste den. Men jeg er blant de som liker sure ting, fra syregress til sitron, og spiser rabarbraen slik den er naturlig også. Bare plukke med seg seg en stilk, skrelle og spise.

I utgangspunktet har jeg fri tilgang til rabarbra fordi det er i hagen til huset etter mora mi. Men jeg glemte rett og slett å sjekke “beholdninga” da jeg og brorsan var der borte for å fikse taket for ei tid tilbake (har jeg skrevet om det??) Så i år har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før – jeg kjøpte rabarbra på butikken. Det var kun en stilk, men likevel..

Jeg hadde nemlig så sinnsykt lyst på rabarbrasuppe, og de 8 kronene jeg betalte for den stilken var verdt det fordi jeg fikk faktisk en hel liter suppe av den. Det geniale er at den suppa holder seg jo lenge-lenge i kjøleskapet, og i dag tok jeg siste rest til dessert (fantastisk god kald), sammen med litt vannmelon. Oppdaga nemlig før helga at de solgte brett med 4-5 ferdig kappa biter til en 10-15 kroner på butikken. Genialt for oss som er aleine og/eller ikke klarer å spise opp store mengder. Yeppz, rett og slett nydelig godt detta.

8 kommentarer
    1. Jeg har ikke rabarbra, men jeg er ikke glad i sure ting for at får ising i tennene:)
      Jeg har smakt rabarbragrøt før og jeg syntes den var god:)

    2. Rabarbrasuppe er såååå godt <3 jeg har en stor rabarbra-plante i hagen – den er nå fordelt mellom noen på jobben, naboen min og meg sjøl! 🙂 og naboen kom med rabarbra-saft til meg etterpå…. gjett om den var god da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg