NY DAG…NYE MULIGHETA??

Joda, da var jeg kommet meg velberga ut av sengklean i dag også..og sitter faktisk med mårra-kaffe-kopp-nummer-gudane-veit..

..for jeg har faktisk ikke turt å spise frokosten min enda. Jeg ble gradvis bedre i går – heldigvis – men sjøl om det nå er 3/4 døgn siden jeg satte til livs den forbaska ribbebiten, så kjenner jeg enda at jeg er temmelig “oppfylt”..så ja – jeg gruer meg faktisk til å spise, selv om det daglige knekkebrødet med kaviar & egg har vært det mest safe å spise i alle år.

Meeen..det er som sagt en ny dag nå – og betyr ikke det nye muligheter?
Jeg tror jeg satser på det, hehe..

Og med den nye dagen, kommer litt nye tanker. For jeg tenker at jeg skal bruke resten av året til å faktisk skrive ned alt jeg spiser i løpet av en dag, og notere om jeg reagerer negativt eller ikke..

Som i går..
Jeg spiste knekkebrødet m/kaviar og egg..og seinere en smultring, 1/2 marsipangris og litt potetgull..og reagerte IKKE
Så var det den 1/2 ribbebiten (uten tilbehør) – og ble sprekksjuk..
Ellers…tja..jeg braut innpå i alt et par gode nevver med twist & skumnisser i løpet av kvelden..og litt salte kjeks med ost & noen biter spekepølse..og ble IKKE sjuk..
That´s it.. Det et absolutt ikke mye mat å skryte av..men dessverre kalorier i haugevis.
Og det er akkurat det som er så søkke frustrerende, fordi jeg – som jeg har skrevet om tidligere – faktisk har lagt på meg en del kilo på grunn av et rævva kosthold over lang tid. Og nå – nettopp på grunn av at jeg kun har hatt “sukkerenergi” å gå på, begynner jeg å kjenne det både på den fysiske og den psykiske helsa. Trøtt, sliten, surkete & sippete..og har store problemer med å komme meg ut i naturen, da jeg bokstavelig talt er utslitt etter å ha pakka en sekk og kledd på meg turklærne. For ja – det har dessverre skjedd opptil flere ganger at jeg har vært ferdig påkledd og klar til dyst – men så har energinivået dalt under skosålene – og jeg har endt opp med at jeg har “dotte i donga” og bare rett og slett skippa hele turen..

Vel – det si sæ sjøl at no må det dævelten dryle være nok!!!!!!! Jeg MÅ!!!!! finne ei løsning på detta..og daaa tenker jeg som sagt MATDAGBOK – noter ned alt!!! For det første tror jeg at jeg faktisk blir å redusere snop-inntaket, når jeg ser svart på hvitt hvor mye jeg egentlig bryter innpå…og – om jeg er heldig – så kanskje det dukker opp ei løsning som jeg har oversett.. 😉🤞

8 kommentarer
    1. Lykke til🙂. Jeg går tilbake på lavkarbo på nyåret. Jeg kjenner selv at snop og mel ikke er bra for meg. Jeg har ikke lagt på meg nevneverdig, men kroppen er i ulage. 🥴

    2. Takk du. Ja, med januar kommer en annen matproduksjon her også. I jula blir det veldig mye god mat, fet mat, kaker, sukker og desserter. Med nytt år er det tilbake til god gammeldags husmannskost, og kun litt godteri på lørdag. Det er ikke lett de første dagene, men så går det seg til. Håper du finner ut av ditt. Lurt å skrive ned det du spiser, for da står det svart på hvitt hva du har gjort. Lykke til 🙂

      1. Ja huff, den jula kan virkelig ta på…og hadde det vært enkelt å snu det om, hadde det vel ikke vært et “problem”, hehe..men visst går det seg til 😊 Og krysser fingrene for at det blir bra når jeg først begynner å notere ned 😊 Takk for det

    3. Vanskelig å finne ut hvilken mat som er best noen ganger – jeg går for minimalt med sukker og fint mel, ellers spiser jeg det meste – mye kylling, fisk og grønnsaker igrunn…………! Blir det for mye godteri og kaker osv, merker jeg det med en gang på magen og energien. En får vel bare prøve best mulig….! Lykke til, vennen <3

      1. Huff ja…dessverre er jo mitt største problem at jeg ikke tåler “normal” mat heller, som reint kjøtt, frukt og grønnsaker..men krysser fingre og tær for at jeg finner på noe lurt 🙄😉 Tusen takk for det ❤️

    4. Ikke enkelt når det er så mye du ikke tåler. Kan være veldig greit å føre dagbok.
      Tror jeg skal begynne med det igjen jeg også.
      Bruker lifesum, for da ser jeg samtidig hvor mange kalorier jeg spiser. Og det har vært altfor mange nå gitt ☺

      1. Nei det er jo akkurat det, da..og særlig siden jeg kan tåle noe den ene dagen – og ikke den neste. Men krysser fingrene for at det kan komme noe fornuftig ut av ei dagbok.. 🙂 Har testa Lifesum, og den er bra..så lykke til med kaloritellinga <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg