NES KIRKERUIN

Nå om dagene har jeg en “stille stund” i heimen – og rett og slett øver meg på det å være alene hjemme mer enn 12 timer om gangen (huffers..) og faktisk få gjort unna sånne kjedelige ting som klesvask. I teorien kunne jeg selvfølgelig satt på en maskin med klær og så dratt ut – men siden jeg bor som jeg bor, og har felles vaskerom med alle de andre beboerne – får jeg meg ikke til å okkupere en vaskemaskin eller tørketrommel mer enn nødvendig. Det er da dessverre nok av de andre som gjør det – setter på klær om mårran før de drar på jobb, og dermed opptar flere maskiner hele dagen.. Meeen..sånt får ikke jeg meg til å gjøre – og dermed trenger jeg i alle fall en dag eller to i hjemmets lune rede, for å få gjort unna de mer huslige syslene.

Så her sitter jeg da – med den sedvanlige kaffekoppen og glor ut gjennom vinduet.. En av grunnene for at jeg elsker den lille hybelleilighta mi, er at jeg får liksom alt av utsikt her.. Fra ene sida av spisebordet mitt ser jeg ganske bra med liv og røre, da jeg har utsikt mot sykehuset (yeppz, bak busken der)

..og på den andre sida, ved å heve blikket litt, har jeg utsyn mot hav og fjell..deriblant øya mi, Andørja..

Når jeg har disse dagene, prøver jeg samtidig å få gjort noe produktivt (les: kreativt) med skrivinga mi.. Noe som ikke bestandig blir som jeg håper – og da er det veldig greit å ha bloggen å falle tilbake på..for her veit jeg at det faktisk er åpent for å skrible ned det mest av det jårret som foregår i hodet mitt..
(Hey, slapp av – æ har heldigvis ikkje behov for å tyne vettet av dåkker med alt for mykkje bubbel i dag, hehe..) Men jeg tenkte at jeg lovde jo at jeg skulle bli litt flinkere til å få lagt ut severdigheter jeg dumper borti..og ruinen etter gamle Nes kirke er det sikkert mange av dere som både har hørt om og vært ved. Selv har jeg vært der én gang tidligere, for et par år siden – men da skrev jeg bare om det i en liten bi-setning i et annet innlegg.

Så i dag tenkte jeg at jeg skulle dedikere et helt, lite innlegg kun til det. Og yeppz, dette er noen uker siden, da jeg enda var nede hos søstersen. Det var en varm og god søndag, og vi kjørte en av de sedvanlige turene for at minien skulle få sove i bilen. (Joda, søstersen er nesten like gal etter å kjøre bil som det æ er..) Ingen av oss var vel helt bevisst på hvor vi hadde tenkt oss, men vi kursa oss da forbi Kongsvinger og mot Viken..og fikk oss en helt fantastisk dag.

PS…som dere kommer til å se, er mange av bildene annerledes i fargene..jeg har nemlig lagt på et filter, som forhåpentligvis hjelper dere med å få den magiske følelsen jeg hadde, da jeg vandra blant de vakre og spennende ruinene fra fordums tid, og som virkelig satte fantasien i sving 😉👻

Det første man møter på, er litt info..

Selv om jeg konsentrerte meg kun om ruinene, er det tydeligvis mye mer spennende ting å se der, om man vil..

Som sagt – her blir det kun om kirkeruinen..og jeg huska faktisk på å ta litt bilder av området rundt også..

..og så er det på tide å tre inn i fortida 😉

Og i det søstersen og minien var på tur å tre inn i historien..

..tok jeg meg en runde på utsida – som sannelig også hadde vanvittig mye å by på av historisk sus..

Bare rett og slett utrulig fascinerende 😍 Og yeppz, huska på å ta et bilde av litt av utsikten på baksiden av ruinen også..

Og dobbelt yeppz…en lin for de som har lyst til å lese mer om KIRKERUINEN

 

3 kommentarer
    1. Spennende, spennende! Jeg har aldri vært der, men på en liten kirkeruin i nærheten av Kragerø et sted – ved gamle E18….! Elsker jo å gå på sånne steder – som du nok allerede vet, hihi! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg