MYRMENN I SNÅSA

Myrmenn?

…gjett om det var et ord som fenga denna tøtta, da jeg så det i forbindelse med en gammel husmannsplass jeg kom over på turen min nedover til søsteren.. Skal ikke engang forsøke å forklare alle de forskjellige scenariene som foregikk oppi mitt ekstremt fantasirike hode til å begynne med..men alle innebar noe eller noen som var hjemsøkt av i alle fall ETT spøkelse eller skrømt.. Æ meine, i Snåsamannens rike – ka kan du forvente av mæ 😁😂

Så det ble jo en bitteliten nedtur da, når jeg skjønte hva det egentlig var snakk om, hehe.. Men en koselig og interessant rundtur blant gamle bygninger var det – selv om det var utenfor sesongen og de fleste dørene var lukket og låst.

Et flott hovedhus

Fant ikke noen spesiell informasjon om de forskjellige byggene, men detta må jo garantert være en form for fjøsbygg..

De fleste dørene var som sagt låst, men et par lot seg åpne så jeg fikk en sniktitt..

Lagringsplass…

..og utedo (veeeeldig kjekt 😉)

Så var det et par mindre koier..eller stabbur? Det ene sto inne på selve tunet..

..og det andre oppdaga jeg på andre sida av et lite jorde..men da hadde latmakken tatt meg, så dit gadd jeg IKKE gå 🙈

Så selv om det ikke ble den spøkelsesvandringa jeg hadde sett for meg, var det et flott – og ikke minst lærerikt – avbrekk i “hverdagen” 😊

 

7 kommentarer
    1. Hmm – det er mye snodig historie! Var mange rare regler før…. myrmenn – der lærte jeg noe nytt! Takk for titten og opplysningene………. 🙂 klem

    2. Wow! Spennende plass! Jeg fikk faktisk høre fra en eldre herremann på Vikna – i forrige uke – om nettopp dette med at herremenn kjøpte seg jordlapper for å ha stemmerett. Interessant å høre om. Takk for titten! Ikke vært der, nei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg