MINNER OM EN GAMMEL KOMPIS

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å komme innom her mer i dag, men så satt jeg å spilte litt gammel 80-tallsmusikk og plutselig kom Scorpions “på scenen”. Det fikk meg til å gå rett i den mentale samlinga mi med minner fra den tiden.

Minner om en utrulig grei kompis jeg hadde i tenårene og litt av ungdomstida. Han var rett og slett en fantastisk venn og som en lillebror for meg. Latter og diskusjoner om hverandre. Husker vi av og til brukte å sitte på soveromsgulvet og drikke kaffe, røyke og høre på musikk, og jeg kan den dag i dag ikke høre Scorpions uten å tenke på han.

Scorpions. Bildet er lånt fra nettet.

Nå er det mange, mange år siden jeg har sett han.. 20 år+/-  Så vidt jeg veit har han et bra liv. Bor i utlandet, jobber, er gift og har både barn og barnebarn. Jeg kunne fortalt så utrulig mye, men nettopp fordi vi ikke har holdt kontakten veit jeg ikke hva han vil føle om å få livet sitt gjort offentlig. Hans historie er ikke min å fortelle. Men om han slumper til å lese detta, veit han i alle fall at han streifer tankan mine hver gang Scorpions gir lyd i fra seg

Derfor avslutter jeg kvelden med et par klissete ballader av Scorpions (med tekst). Ikke akkurat de låtene vi hørte på da (jo kanskje den første), men de er likevel til ære for den gamle kompisen min, gode minner og tida som var 🥰

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg