MATDAGBOKA – DAG 3 AV 5

Heilt seriøst, akkurat nå lurer jeg på hva i heiteste som foregår..for i går ble det nå bare tull fra ende til annen.. Jeg spiste frokost som vanlig…

..men ble så stappmett av det knekkebrødet m/kaviar & egg, at jeg makta ikke spise noe mer før langt ut mot middagstid. Og da takla jeg ikke tanken på noe varm mat, så jeg laga meg 2 brødskiver m/4 påleggstyper – altså 1/2 skive av hver – kjøttrull, sylterull, hvitost og waldorfsalat.
De med hhv ost & waldorfsalat gikk veldig greit, så jeg gomla glad og fornøyd i meg de to siste halve..og totalt ut av det blå, este magen ut til nesten 3 dobbelt størrelse – og jeg følte meg så mett at det gjorde nesten vondt!!

Etter det, var det klin umulig å klare å få i seg noe som helst fornuftig.. Ble jeg sulten? Ja!..etter hvert ble jeg det, men den oppfylte “metthetsfølelsen” forsvant ikke, og hver gang jeg prøvde å få i meg noe, blokkerte det seg totalt…men jeg klarte i det minste å drikke en del sukkerfri Saft.. Så i kveldinga var jeg blitt så “fysen” /sulten at jeg braut innpå “rariteter” som tørr puffet ris, biter av hvitosten, rosiner og resten av multekremen fra dagen før. Og bortimot 4000000 skumnissa!!! 🙈
…okeeeey da…i alle fall 10-12 stykka, men basert på hvordan det søte belegget i kjeften føltes, kunne det likegodt vært 4000000 🤣

Sinnstilstanden???? Møkklei.. Det vil si AKKURAT NÅ – i dag – nå er jeg møkklei, nå…men i går – vel – joda – jeg hadde vel en grubledag midt oppi alt..men likevel synes jeg det får være måte på..
Mye av grublinga er dessverre ting som omhandler alt som har med maten å gjøre – og økonomien oppi alt det igjen. Og nå er jeg midt oppi å gruble litt på en idé…en “plan” for et nytt testprosjekt. For akkurat det jeg driver på med nå – kun matdagboka – vel, den har så langt ikke gjort mer for meg, enn å få meg enda mer frustrert – fordi jeg nå faktisk ser svart på hvitt hvor jækla usunt ikke bare kostholdet, hele livet mitt er. (hmm…joda,det i seg selv er jo faktisk en bra ting 🤔😊)

Men den idéen må grubles litt mer på, og modnes litt mer før jeg sladrer om den til dere 😉

8 kommentarer
    1. Så leit at du tåler så lite typer mat. Da blir det jo vanskelig å i det hele tatt finne ut av sunn mat, kontra mat i det hele tatt. Håper du finner ut av det etterhvert, og får hjelp til det. God klemmer fra meg 🙂 <3

    2. Jeg er fryktelig usunn om dagen selv. Lite mat, mye snop. Sånn går det dag etter dag. Blir nok litt bedre på nyåret. Men akkurat nå orker jeg ikke ta tak.. 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg