MAT-JOURNAL & SØPPELMAT

Nå har jeg ikke for vane å kalle mat for søppel…og ikke bruker jeg å kaste mat i søpla heller. Men begrepet søppelmat er vel bare rett og slett en betegnelse på all den maten man spiser som inneholder lite eller ingen næring. Og i dag har jeg virkelig fråtsa i søppelmat, da jeg først kom over en gammel doughnut med sjokolade som jeg hadde glemt at jeg kjøpte før helga. Den lå i 50% disken og så så utrulig ensom ut. Og fysen på søtt som jeg var i mårres, gikk den ned på høykant rett etter frokost. Og så var det de rosinbollene da, som jeg skreiv om i forrige innlegg. Jeg er og blir “bolleoman”, så å gi meg ikke mindre enn 3 stykker gratis og franko – det måtte gå som det gikk, og nå er alle spor etter de borte, hehe.

Ellers har jeg spist litt fornuftig også, da..

1 brødskive m/servelat og litt majones, en halv proteinbar og ei brødskive med vegisterkaker & stekt egg.

Jeg legger ut “hurtigvarianten” av kaloritellinga. Tenker at det er jo strengt tatt ikke nødvendig å føre opp kaloriene til hver enkel ting – det er jo sluttsummen som teller. Og siden jeg har fråtsa har jeg også ført opp bilkjøringa under treningsøkt. Det har vært i alle fall 5,5 time i rein kjøring, og det er en god del kalorier forbrent. Ergo er jeg fremdeles på pluss-sida av det anbefalte.

Og så var det næringsinnholdet inkludert multivitamin.

Totalt i ubalanse, men det var jeg jo veldig klar over..

Ha en flottersfin kveld videre folkens ❤️ og natti-natt etter hvert.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg