MÅRRASKRAVVEL

Når man (nesten) bestandig våkner så tidlig at man får som oppgave å vekke fuglan, kan man liksågodt bruke litt av tida til noe fornuftig..som å dele et annet, lite glad-øyeblikk fra i går.
Jeg starta da altså dagen i nærheten av Røros, og fikk staka ut den alternative ruta mi hjem. Glad og lykkelig putra jeg meg avgårde i sneglefart (deilig når man er aleina på veien) mens jeg tralla og sang…okeeeeey…gaula & vrælte bærre værre for mæ sjøl, allerede totalt opogira på koffein klokka 7 om mårran.. 🙈
Men så begynte tydeligvis den uforskammet mengden med koffein å gjøre sitt for at hjernen begynte å fungere litt…og plutselig slo det meg: Hey, æ e jo nært Røros…der bor jo mammaen til Glomma.Og æ dit! Det vil si, først måtte jeg google litt for å finne navnet på madammen (som jeg aldri husker)…og det viste seg at den innsjøen – Aursunden lå langs ruta jeg allerede hadde staka ut, så det ble liksom bare et lite “knipse-bilder-og-supe-ekstra-med-frisk-luft” stopp.

Men vakkert?? Oooooh jah 😍

Aursunden sett fra ei side..

..litt av området rundt..

..og Aursunden sett fra en annen kant 😊

Og sånn på tampen legger jeg med et noen få bilder fra her jeg er akkurat nå i skrivende stund..hjemme i nord-Norge, et eller annet sted langs Villmarksveien ❤️

I går kveld..bålkos..

..med utsikt mot en nydelig (neeesten) fullmåne som gjorde seg til over Børgefjell 😍

Og i dag, et fantastisk vær med sol og knallblå himmel allerede før kl 6..så da ble det å tørke klær.. 😁

..og så rigga jeg meg til med godstolen utenfor hybelen…for å innta litt kaffe, frokost og litt mer kaffe..og bare moillkose mæ med den nyyyydelige dagen.

Snakk om å være velsigna!! ❤️

Da håper æ dåkkers dag blir fantastisk og god…det er æ nemlig overbevist om at min vil bli…juppziyeppz & wohoooo 😊

 

4 kommentarer
    1. så nydelige bilder ,først lurte jeg på om det var den sandstranden nær Røros for det viste ikke jeg ,så er det snø :=) deilig med blå himmel og solskinn ,bare nyt turen i det blå ,jeg har ikke store planer for dagen ,men har lovet min svigermor og komme opp (hun bor i etasjen over oss) og drikke kaffe med henne og spise et kakestykke

    2. Nydelig bilde der med månen – og herlige bilder ellers. Tøff du som tar slike veier UTENOM allfarvei liksom – og vakkert lager du det rundt deg med bålkos og greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg