MANDAGSDIKT

Mårn-mårn, verden 😊

Jeg har lenge tenkt på å prøve å få litt – tja – struktur på deler av bloggen min. Har prøvd å rydde litt opp i kategoriene – men huffameg da for en jobb..så det får bli i rykk & napp og stykkevis & delt i en anna..eeeeeh tidsalder 🙈

Men så kom jeg på den geniale idéen om at kanskje jeg burde begynne å ha litt “faste” innlegg..
En ting er jo at kanskje noen syns det er ok at de veit at da og da kommer det noe om akkurat DET tema.. men hovedsakelig er det for min egen del. For sjøl hvor rastløs og spontan jeg er – så liker jeg orden i sysakene.. eller no´sånt..
Jeg har jo disse quiz´ene jeg bruker å legge ut..og sjøl om de ikke kommer på en fast ukedag, har jeg bevisst lagt de som et første innlegg for dagen – altså til mårrakaffen..
Deretter har jeg jo månedens ord som i teorien skal komme den 1. i hver måned.

I tillegg har jeg jo disse innleggene om naturfenomener – men de kommer foreløpig temmelig sporadisk, så jeg vurderer å ha et sånt ukas fenomen – kanskje på søndager..
Og så tenker jeg å prøve meg på ukas dikt.. fordi jeg har en hel haug med gamle og nye dikt som jeg har lyst å dele..

Så i dag starter jeg med MANDAGSDIKT!

Det blir da et ukentlig innlegg som kommer til å inneholde ett eller flere av mine sjølskrevne dikt (starter likegodt med 2 stykka nu, hehe) Og om jeg er uheldig og re-poster noe som dere har lest før – så unnskyld – det var det derre kaoset i kategorian, da 🙈

SE ARRAN MINE

Se arran mine – og vit at æ har levd.

Se arran mine..

Nån er små og overfladiske

Andre er dype og har satt tydelige spor.

Æ ville aldri vært de foruten.

For de er en del av livet og mæ.

Se arran mine – og vit at æ har levd.

Helene Harrysdatter

 

MØTE MELLOM GAMMEL OG UNG

To silkemyke hender møter hverandre.

Utforsker.

En helt ny verden for den ene.

Uberørt.

En svunnen tid for den andre.

Nesten glemt.

Et møte mellom gammel og ung.

Helene Harrysdatter

 

18 kommentarer

Siste innlegg