MANDAGSDIKT – 4

God mandag, folkens – her kommer mandagsdiktene.. for yepp, ble to denne uka 😉
Og disse diktene er fra den “gamle epoken”.. det vil si over 5 år gamle, og før jeg begynte å skrive årstall på når kreativiteten fikk lov å blomstre 😊

 

ETT SKRITT OM GANGEN

Ett skritt om gangen

skal føre meg dit jeg vil.

Ett skritt i riktig retning,

jeg vet jeg kan få det til.

Ett skritt for å nå mitt mål,

jeg kjenner mine drømmer og savn.

Ett skritt om gangen,

skal få min fremtid i havn

Helene Harrysdatter

 

TIDA

Tida

er alltid

ett skritt foran

Den raser av sted

Lar seg ikke stoppe

vi kan ikke endre på det.

Skal vi bare lydige der stå?

Se på og undres: hva skjedde nå?

Eller skal vi kaste oss med

i en vill, virvlende dans

når årene uberørt flyr 

og forsvinner sin vei

med VÅRE liv

ut i et ukjent

univers.

Helene Harrysdatter

 

8 kommentarer

Siste innlegg