MANDAGSDIKT – 21

God mårra alle sammen..da er det mandag igjen og tid for et nytt dikt. Det vil si i dag blir det et gammelt skribleri, for jeg har hatt for mye anna å tenke på denna uka til å vært kreativ nok til å skrive et nytt.. Har nok postet det på bloggen før, men ikke etter at jeg starta opp med mandagsdiktene. I tillegg posta jeg det inne hos medblogger Lindatetlimo i ei dikt-utfordring hun hadde i det innlegget HER.

VIS MÆ MØRKET DITT

Vis mæ mørket ditt!
Æ vente på dæ utaførr døra,
klar til å holde di hand,
når du starte reisa fra natt til dag..

Vis mæ mørket ditt!
Æ vil være ditt lys – di ledestjerna
på din kronglete vei
gjennom sinnets mørklagte labyrint.

Vis mæ mørket ditt!
Æ vil lose dæ stødig i havn,
når storman rase som værst,
og bølgan true med å dra dæ under.

Vis mæ mørket ditt!
-uten frykt – uten skam..

Vis mæ mørket ditt..

Helene Harrysdatter

 

Ha en riktig nydeligvakker mandag alle sammen ❤️

7 kommentarer
    1. wow 🙂 Kjempefint 🙂 Hvor henter du inspirasjon i fra?
      Jeg synes diktet hadde et viktig budskap 🙂
      Hvis jeg tolka det riktig da; at man ikke må skamme seg for å ha mørke tanker/ha det vanskelig?
      I tillegg, så er det alltids noen der som hjelper en gjennom tunge perioder <3

      Takk for at du ble med på denne utfordringen,..skal sjekke bloggen din jevnlig, spesielt mandager når du legger ut dikt 🙂

      1. Tusen takk 😊 Kan egentlig ikke si at jeg henter inspirasjon fra noe spesielt sted.. livet generelt tror jeg Og du tolket det helt rett❤️
        Liker utfordringer, så det var morsomt å kunne delta.
        Så koselig å høre..da “sees” vi ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg