MAMSEN SIN “MEIS”

God søndag alle sammen. I dag føles både ryggen og ikke minst hauet mye bedre, og jeg har starta dagen med de vanlige mårrarutinene mine når jeg er her, inkludert å ta mårrakaffen på verandaen. Ute er det full vinter igjen, men det ignorerer jeg glatt og elegant i dag.

Mens jeg satt der inntulla i pledd og kosa meg, og så på en kjøttmeis som er veldig ivrig etter å holde seg nær verandaen, kom jeg til å tenke på mora mi. Mamsen ville nemlig hatt bursdag i dag og blitt 88 om hun hadde vært i live. Så gratulerer til dæ, der du er no ❤️

En av de tingene som virkelig var henne, var at hun tok vare på og matet småfuglene. Til og med når hauet begynte å svikte, var hun veldig bevisst på at vennene hennes måtte få mat, og hun passa nøye på at de til enhver tid hadde fullt opp av godsaker på fuglebrettet. Det resulterte i at flere av de – spesielt kjøttmeisen, ble utrulig tamme.

Hann-meis.. bildet er lånt fra nettet

 

Hunn-meis.. bildet er lånt fra nettet

Så mens jeg satt der å mimra og titta på den ivrige lille kar’n (eller tøtta), begynte jeg å fundere på om det kunne være en av mamsen sine? Hvor lenge lever egentlig kjøttmeis? Her måtte det googles!! Og i følge nettet er snittalderen 2-3 år, men at de også kan bli opptil 6-9 år.. og i enkelte tilfeller enda eldre. Nå er det ca 7 år siden mamsen forlot huset, så jeg velger å tro at det er mamsen sin meis som fremdeles er her og leter etter noe godt å spise.

Ha en nydeligvakker søndag, Valborg og Beltane alle sammen ❤️ CU L8R

Siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

 

6 kommentarer
    1. Fine minner om mamsen din 🥰
      Min mams var også nøye med å mate fuglene, noe hun hadde med fra sin mor som også var ute å fylte opp fuglebrettet. Kunne godt ha tenkt det selv også, men vi har ikke lov lenger. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, Valborg og Beltane 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg