LYSPUNKT I EN GRÅ DAG

Yeppz.. I dag er det en grå dag.. Bokstavelig talt. Da jeg våkna opp på den nydelige plassen jeg fant i går, var det et hellsprettens vær på utsida. Det hadde begynt å høljeregne i løpet av natta, og ute var det vått og grått så langt øye kunne se. Skal innrømme at humøret også ble bittelitt grått da..og det gjorde det ikke bedre at jeg oppdaga at vind og regn hadde stått rett på døra mi, og det lå en dam med vann på gulvet rett innafor som jeg måtte tørke opp og så prøve å lokalisere opphavet til. Vel..det viste seg at pakninga vi valgte rundt døra, var nok ikke den beste..og i tillegg hadde jeg dessverre glemt å lukke en “flipp” foran nøkkelhullet på utsida, som var satt opp nettopp med tanke på å ta av for regn og snø.

Akk ja…jeg sa noen salige ord…opp til flere ganger…men er jo ikke noe å gjøre med det riktig enda. Skal bl.a få tak i ny pakning, men det er jo dødfødt å prøve å få til noe som helst i detta tykjeværet.
For ja, det har vært drittvær i heile dag. Jeg hadde EGENTLIG tenkt å holde meg på vakkerplassen en dag eller to, men det gadd jeg ikke når det bøtta ned på utsida…og i følge YR skulle det fortsette sånn både i dag og i mårra.
Så etter frokost kjørte jeg videre…og fy flate for et vær. I støytene har det regna så kraftig at det er så vidt viskerne har klart å ta unna.
Så dagen har vært temmelig grå til nå..men ett utrulig koselig og fargerikt innslag er det. Jeg er som sagt tidligere veldig flink til å bruke øremerka penger til det jeg har fått de til…og i går plinga det litt inn på vipsen – til drivstoff og blomster. Æ meine…sååå koselig, da.. Så i dag kom jeg over en bukett med vakre roser – som nå skal få lyse opp den grå dagen min 🤩

12 kommentarer
    1. Kan trøste deg med at vi også har det samme drittværet, men vi kan jo tross alt være inne i ett hus, så da skal vi slett ikke klage. Verre er det med deg som tross alt skal være ute en del og synd med den hersens lekkasjen.
      Rosene er nydelige og det lyser opp i en grå hverdag.
      Nyt synet og kos deg med litt inneaktiviteter i dag. 🙂

      1. Joda, har jo skjønt at nesten hele landet har faktisk drittvær om dagene. Hadde ikke vært SÅ ille om det ikke hadde vært for den sabla lekkasjen…men håper på å få bukt med den 🤞😊
        Og ja de rosene er jeg superfornøyd med – og nyter synet til gangs 🌹😊

    2. godt det tross alt er sommer så får du avdekket alle lekasjer før høsten setter inn :=) må jo se det positive i galskapen hi hi ,vakre roser da kjekt med små overaskelser,skulle bedt deg kjøre hit men det regner her også nå så det er ikke stort bedre ,nå har jeg fyrt opp i peisen

      1. Jeg er SÅÅÅ enig..bedre å finne sånt ut nå – sjøl om jeg ble en smule oppgitt med det samme.
        Og rosene hjalp virkelig på 😊
        Har faktisk tenkt på deg som en av de bloggvennene jeg har lyst til å besøke…så du skal ikke se bort i fra at jeg kommer rekene din vei en dag 😉🚙😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg