LULLEDALEN SKOGSSTI

Som jeg har nevnt et par ganger tidligere, så var jeg på en trivelig skogstur i går. De som kjenner meg veit jo at jeg ikke er så veldig glad i å gå i tjukk skau – foretrekker fjell eller åpne vidder..men jo, turen var trivelig den. Jeg hadde absolutt ikke planlagt å gå den.. visste faktisk ikke om hele stien før jeg kom til parkeringsplassen. Jeg var nemlig bare å surra utenfor Skibotn retning Finland og så et skilt som pekte mot Lullefjell – en grusvei- og den måtte undersøkes. Nå kom jeg meg aldri til veis ende, for jeg stoppa da på ei parkering som skilta med en skogssti.

Kjente jo på skrotten at det skulle bli godt å strekke på beina litt, så jeg labba i vei.. og noe av det første som møtte meg var dette skiltet. Okeeey..haha.

Om det skiltet var ment som lokkemat for folk som meg som elsker sære ting, og som ble drittspent på veien videre nå, veit jeg ikke.. for resten av skiltene var dedikert dyr, fugler, planter og andre ting som har med området å gjøre. Det florerte nemlig av diverse skilt hele veien.

Etter noen få, hundre meter kom jeg til et veiskille. Skogsstien (rundløype) ene veien..

..og gapahuk andre veien. Jeg traska den veien først.

Det var som dere kanskje så på skiltet tilrettelagt for rullestolbrukere, og det var et nydelig sted som åpenbarte seg noen få steinkast unna.

Til og med utedo – men dit gadd jeg ikke gå for å undersøke.

Deretter traska jeg meg tilbake til veiskillet og starta på den derre skogsstien.. som så ut som en…tja… typisk sti i skogen, hehe.

Godt tilrettelagt her også, og selv om det ble noen bakker hist og her, er detta en tur veldig mange skal klare å gå. Bare å ta tida til hjelp.

Yeppz..stien ligger i et naturreservat.

Det var ikke så veldig mye annet å ta bilde av enn skau og skilt, men foreviga ei maurtue..

..og en (i følge skiltet) froskedam.

Så dukka opp et bittelite stup med ei elv i bunnen.

Og så til turens kuleste opplevelse..ei gjestebok. Nå er jo ikke gjestebøker i naturen noen sjeldenhet, akkurat. Men det er stedet hvor denne var å finne..

For seeeee..inni der lå den.

Så da var det bare å skrive autografen og traske seg videre.

Litt spennende info utenom flora og fauna dukka også opp.

Yepp..der er den..

Interessant detta også..

..men her var det ikke mye konkret å se akkurat.

Da jeg begynte så smått å nærme meg slutten av løypa gikk jeg på et nydelig, lite fossefall.

Mens derimot dette…eeeeh…hæ?

Og til slutt endte jeg opp ved gapahuken som jeg viste dere først i innlegget.

Da jeg skulle rusle meg de siste meterne tilbake til bilen, fulgte jeg en litt annen vei enn den jeg gikk på til å begynne med..for det var tydeligvis en liten forlengelse av skogsstien den veien..

..men noe sier meg at den biten der er ikke mye brukt, haha.

Men jeg braut meg nå frem gjennom bushen så edderkopper, fluer og makk flaksa veggimellom..og fant dette koselige skiltet like før jeg var ute på den andre veien igjen.

Så ja.. absolutt en trivelig skogstur.

Takk så mye for følget ❤️ og ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen.

Filma litt på TikTok da jeg sto ved gjesteboka..den snutten kan du se HER.

7 kommentarer
    1. Det var en ordentlig koselig tur, og artig med alle de skiltene med diverse informasjon. Noen ganger så får man de fineste opplevelsene, når man egentlig ikke har planlagt noe i forveien. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    2. Wow, tusen takk for turen! ❤️ Sitter her i sofaen og drikker te, og sannelig fikk jeg mange fine opplevelser inkludert i beskrivelsene dine! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg