LUKE 20

Å ha norske flagg på juletreet en gammel tradisjon..og har man litt ekstra tid å avse før jul, er det faktisk ikke så veldig vanskelig å lage sine egne flagg til treet…eller hvor man nå har lyst til å pynte litt 😊

LUKE 20

NORSKE FLAGG

Man kan jo lage flaggene så små eller store man ønsker –  men akkurat disse er ca. 3,5 x 4,5 cm..

Jeg brukte et vanlig hvitt ark og starta med å klippe to rektangler på 9 x 21 cm

Så bretta jeg de først på langs etter midten..

..deretter bretta jeg de i 6 like store deler (litt under 3,5 cm på hver)

Så klipte jeg spisser på den ene remsa. Pass på at det ikke klippes på den siden der det er brettet sammen..

Deretter bretta jeg ut remsene igjen, og tegnet flagg innenfor hver av de små rektanglene..

Og så var det på tide å fargelegge.. (jada…skjeivt & skakt…men skitt au..heimelaga er heimlaga 🙈😂)

Når alt var ferdig farga, bretta jeg remsene på midten igjen..og klipte ut alle dobbel-flaggene..

..for så å brette de over en sytråd og lime dem sammen med jevne mellomrom.

Og vips…ny flaggpynt på jul(i) treet mitt 😊 (Det store treet er ikkje kommet opp enda 😉)

 

7 kommentarer
    1. Så utrolig koselig 🙂 Jeg er glad jeg “ramlet” inn på dette innlegget. Det var ganske tilfeldig, for første-bildet ditt gav meg ingenting. Jeg mener helt klart at du burde valgt et annet første-bilde på innlegget, for disse egen-produserte flaggene er super-fine. GOD JUL!!!

      1. Takk for det 😊 Og takk for konstruktiv kritikk, det setter jeg enormt pris på.. Skal nemlig innrømme at jeg tenkte over hodet ikke på hvilket bilde som kom først 🙈😊 GOD JUL

    2. Så smart, og så fine de ble! 😀
      Vi har flagg på juletreet for det har jeg vært vant til fra jeg var lita, så det hører med synes jeg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg