LUKE 17

Dompaper er visst skikkelig “in” for tida..og slik som dette kan du lage enkle, men søte små dompapvenner selv 😊

LUKE 17

DOMPAPER

Du trenger litt rødt, sort og lysegått/hvitt garn (jeg brukte ullgarn med tykkelse til pinne 3,5), litt stiv papp og noe å lage øyne og nebb av (ferdigkjøpt, filt, tøy, papp…)

Jeg starta med å klippe ut en litt bred kartongbit på ca 12 cm i lengden. Deretter surra jeg tråd rund…ca.45 runder hver av det sorte og det røde, og 25 runder av det grå..

Så klipte jeg opp på ene kortsiden av alle 3, og knytte det røde og sorte sammen på midten.

Deretter samlet jeg alt det svarte og halvparten av det røde og knytte det sammen..litt lengre mot enden enn midten..

Så la jeg det grå under resten av det røde..pass på at den sorte sida vender opp..

..og så dro jeg resten av det røde over det grå og bakover – og knytte det fast på samme sted som der jeg hadde knytt alt sammen tidligere.

Til slutt dro jeg det grå bakover på hver sin side og knytte også dette godt fast på samme sted som resten.

Og til slutt øyne og nebb…og litt “frisering” av stjerten med saksa dersom det er veldig ulik lengde på trådene. Her har begge nebb av kartong – mens den ene har “kjøpøyne” og den andre hjemmelagede av papir 😊

 

7 kommentarer

Siste innlegg