LOVE WINS

I dag starta jeg mårran med en spørsmål & svar- runde.. og nå fortsetter jeg dagen med ei utfordring.
Atter en gang er det Bunny som skal ha æren av å prøve å ta litt tak i folk og riste litt liv i oss – og denne gangen går det på et tema som er utrulig viktig. Nemlig retten til å få være den man er, uten å bli sett ned på, mobba og forsøk psyka ut. Retten til å få elske den man vil uten å bli utsatt for hat.

Bunny sitt eget innlegg om dette finner du ved å trykke på den blå linken her..

Utfordringa er enkel – og jeg sender den videre med hans ord:
“Dere som har blogg, jeg utfordrer dere til å bruke dette som forsidebilde på et blogginnlegg. Spre regnbuens glade farger i dag, spre kjærlighet, ikke hat!!”

Nå er vi da i juni..i PRIDEmåneden. Skal innrømme at jeg har vel egentlig aldri tenkt over hele greia, fordi at for meg er det den mest naturlige ting i verden at folk skal få være seg selv – uansett hva det måtte gjelde. Og at folk har sitt egenverd, samma hvem de er.. Men dessverre er det fremdeles – i dagens opplyste samfunn – ekstremt mange som fremdeles ikke klarer å akseptere at andre ikke tenker, mener og er som de.. og enda mer dessverre er det at disse folkene ikke klarer å holde sine personlige meninger for seg sjøl, men finner stor glede i å øse ut sin fremmedfrykt i form av hat.

For seriøst folkens – INGEN har enerett på kjærlighet – og den er like mye verdt, uansett hvilken form den kommer i.

10 kommentarer
    1. Fremmedfrykt skjønner jeg, fordi når fremmedgrupperinger begår farlige handlinger konstant og hele tiden, så er det vettugt å frykte disse grupperingene. Men når det gjelder å frykte mennesker som er seg selv, som kjemper for sin rett til å elske den man elsker, å frykte at andre får oppleve og leve ut sin kjærlighet, å være imot kjærlighet – da er man ikke helt ferdigskrudd satt sammen da. Takk for at du tok utfordringen kjære Helene. Håper vagabondlivet gjør deg godt 🥰

    2. Viktige saker. Synd det et sånn at man faktisk TRENGER denne måneden.. men når det er sånn fremdeles, viktig å sette fokus på ❤️

    3. Flott innlegg hos deg😍
      Synd at man fremdeles trenger å si fra om noe som er det mest naturlige som fins. Kjærlighet kommer i mange former.❤️
      Nyt pinseaftenkvelden!💐

      1. Takk for det 🥰 Ja det er faktisk veldig trist at det fremdeles er sånn.. bare å håpe at kommende generasjoner slipper det ❤
        Takker – kosa meg så lenge jeg klarte å holde meg våken, hehe..
        Fortsatt god pinse 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg