LITT KJAPT OM ARVA VÅR

En del av dere lesere som har fulgt meg over noen år, veit at jeg og søsknene mine eier et hus sammen etter mora vår. For litt over et år siden ble vi av økonomiske årsaker nødt til å stenge strømmen der..men i dag har vi endelig fått kobla den på igjen, og brorsan har brukt sin dag på å dra bortom der for å sette på varme og sjekke at alt står bra til..og tok bilder som jeg kunne bruke i dette innlegget.

Foto: “Brorsan”
Foto: “Brorsan”

Huset er en helt vanlig enebolig fra slutten av 1960-tallet, og ligger veldig idyllisk til fordi det er langt utenfor boligfelt med naturen som nærmeste nabo.

I dag er det bare en lagringsplass, men om du ser bort i fra rotet og ut gjennom vinduet, er det ei fantastisk utsikt fra stua.

Foto: “Brorsan”

Men… dessverre står det ikke bra til med huset vårt nå. Doen er ødelagt og det har bl.a vært lekkasje under kjøkkenbenken og den kan ikke brukes pr i dag.

Foto: “Brorsan”
Foto: “Brorsan”

Men summa summarium så er det faktisk mulig å bo i huset om man holder seg unna kjelleren. Den har i årenes løp gradvis blitt oppspist av fukt og råteskader, og hele kjellergulvet i gang(ene) må byttes.

Yeppz, det var bare litt kjapt om arva vår..det er ikke mye og skryte av i den store sammenhengen, men hey – det er i alle fall vårt 😊

11 kommentarer
    1. Skikkelig potensiale. Det er jo som du sier, fullt mulig å bo der så lenge det er strøm. Utedo og bære vann var sånn de gjorde da jeg var liten. Min farmor hadde det sånn. Vi hadde vann, men ikke på vinteren, da frøs det til is i måneder. Vannklosett ble det aldri i det huset. Nå er det et slags frysedo der.
      Den fine utsikten da. 🙂

      1. Ja absolutt 😊 Det er brønn der, så vann er det sjøl om man ikke kan bruke utslagsvasken. Det er innlagt do også, det er bare det at den er ødelagt og det må skaffes ny. Men visst er det potensiale, og utsikta er rett og slett nydelig 🤩

      1. Jeg har null sjanse til å reparere noe der, da økonomien er en av grunnene for at jeg faktisk bor i bilen. Og bostøtte vil jeg ikke få, da det er null utgifter på huset 🤔 Men takk for ideen 😊

    2. Du må skrive ned en liste over hva som trengs for å få det beboelig 😀 så får vi samle sammen det du/dere mangler slik at du kan få deg et fast tak over hodet! Blir så trist av å lese at dette huset med den fantastiske beliggenheten står ubebodd…

      1. Hvis du tenker på det materielle, så er det nok i massevis til å få et beboelig hjem. For meg er det mer det mentale det går på 😊 Har faktisk fått så mange tilbakemeldinger på akkurat dette, at jeg trur det kommer et innlegg til, med mer omfattende forklaring 🤔😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg