LITT AV HVERT PÅ EN FREDAG

God ettermiddag alle sammen. Hadde bare lyst til å stikke innom og fortelle litt om dagen min i dag. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å bevege meg utenfor døra for å spare drivstoffet mitt da det ikke ble noe av fredagsdaten min.. men så hadde jeg halvveis lovd ei tøtta at jeg skulle stikke innom for å hente en masse potteskjulere jeg skulle få av henne – så da hoppa jeg ut av pysjen og inn i mer normale klær og tok meg en liten kjøretur. Men når jeg først hadde kommet meg i kjøringa hadde jeg absolutt ikke lyst til å dra hjem igjen med en gang, så jeg surra meg en tur retning Lødingen og skikkelig kosa meg med kjøringa, bare avbrutt av noen små puste-frisk-luft-stopp. Klarte jammen å huske på og ta et bilde også.

Etter hvert snudde jeg kjerra og begynte på hjemveien. Meeen – jeg hadde fremdeles ikke lyst til å dra hjem å sette meg, så jeg kjørte likegodt forbi oppkjøringa til der jeg bor og kursa meg noen mil videre – nærmere bestemt inni Austerfjorden. Der parkerte jeg kjærra i veikanten, røska med meg sitteunderlaget, øksa og noen vedkubber og tråkka meg ned til ei bålgruve som jeg har vært ved flere ganger før. Fyrstikker ligger bestandig i lomma mi, så ikke lenge etterpå spraka det godt i det som mest sannsynlig er årets siste bål.

Trur jeg satt der en god time og bare kosa meg. Ikke hadde jeg med meg mat, og ikke gadd jeg å koke kaffe. Det vil si jeg hadde en mandarin i lomma som fikk æren av å bli turmat, hihi.

Ellers satt jeg bare musestille og lytta til lydene i naturen mens verden rundt meg ble mørkere og mørkere, og den eneste lyskilden var fra det knitrende bålet. Og tenk, det kom faktisk ikke en eneste bil forbi på den timen jeg var der. Ei perfekt, stille stund på et av årets siste dager.

Ha en riktig flottersfin ettermiddag og kveld videre alle sammen.

4 kommentarer

Siste innlegg