LITT AV HVERT..IGJEN

..jada..ting tar tid, og dagene flyr..men nå har jeg knota meg til å rote sammen et lite blogginnlegg igjen. For å være ærlig, så flyter dagene over i hverandre her – og sjøl om jeg syns det skjer noe hele tida – så skjer det liksom ikke så mye som jeg tar meg tid til å blogge om. Prøver stadig å skjerpe meg – men de som har fulgt bloggen ei stund, vet at det går veeeeldig opp og ned med meg. Skulle jaggu tru jeg bodde i en berg- og dalbane..på mange måter..

Meeen..i dag blei det altså litt skriblerier..kall det gjerne et sammendrag av den siste, halve uka.

Fra koselig juleverksted med søstersen og minien..

Via koselig rusle-rundt-og-oppdage-spennende-ting-tur til Frysjøen..

❤️”taant” & minien ❤️

..og til starten på juleforberedelsa på kjøkkenet..brente mandler er herved i box ❤️

Oppskrifta på min variant av denna julesnakcs’n er som følger:

Halv mengde sukker + litt, i forhold mengde mandler….bruker eks. på 250 g mandler, som da blir 125 g sukker + litt ekstra fordi jeg vil 😉

Rist mandlene på, tjaaa.. 180 grader i..øøøøh..8-10-12 minutter..til de er ferdige 😁

Deretter kokes sukker, iblandet en klatt smør (som ei god t-skje), en dæsj vaniljesukker (ei mindre god t-skje) og en skvett vann (knapp 1/2 dl) til det begynner å tykne – og så has mandlene i – og prosessen videre, er som vanlig. La det karamellisere seg, få mandlene ut av kjelen og plukk de fra hverandre – mens man holder på å brenne fingertuppene av seg, til klangen av god, nordnorsk bainnskap 😉

That’s it!

Ikkje det mest spennende innlegget, da..og det kunne sikkert vært tatt med både det ene og det andre, utenom dette..meeen..det får stå sin prøve, og så satser jeg på bedre “tider” neste gang 😉

 

3 kommentarer
    1. Flottanes innlegg, Helene, jeg ser deg for meg når du tar fra hverandre mandlene….. og det er så koselig med bilde av mini og deg! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg