LITT AV EN DAG

Yeppz, da er jeg jaggu tilbake på øya..og i ærlighetas navn, med blandede følelser.

Og mens man nå blander inn ærlighet her, så kan det selvfølgelig hende at jeg er ekstra på tuppa akkurat nå fordi det er ikke SÅ lenge siden jeg kom hit. Og på den tiden har jeg måtta konsentrert meg om å sprengfyre for å få opp varmen i både huset og meg sjøl. Med ullklær på hele kroppen og inntulla i et pledd foran ovnen er nå i alle fall både fingre og tær opptinte. Fikk til og med laga en liten TikTok mens jeg satt der. Linken finner du HER

Det jeg EGENTLIG hadde lyst til var å gå rett og legge meg fordi jeg er temmelig kjørt etter tannlegetima i dag. Men må man så må man, sånn er det dessverre. Eller – jeg MÅTTE ingen ting. Jeg kunne selvfølgelig lagt meg og venta med å fyre til seinere, men nå er det i alle fall gjort.

Men altså, den tannlegetima. Det ble som forventa en dyr affære. Først ble det å ta en sånn spytt-test i forbindelse med å prøve å påvise munntørrhet. Deretter røska hun ut to tenner til. Denne gangen var det en jeksel og ei visdomstann. Det ble dessverre litt komplikasjoner fordi den ene tanna knakk, og da ble det nytt røntgenbilde for å sjekke om alle bitene av rota var kommet ut. Akk ja, dagens sum ble på nesten 3500 inkludert rabatt, så dette lover ikke godt. Nå er hun heldigvis ferdig med det som skal trekkes..men det som gjenstår er jo vanvittig dyrt…som rotfylling. Så nå må jeg vente med å bestille ny time til jeg får prisoverslaget for å se om jeg i det hele tatt har mulighet til å få gjort mer. Hun lovde på tro og ære at jeg skal få prisoverslaget på mail i dag, men jeg er skeptisk..

Ellers gikk turen til øya veldig greit. Godt vær og fine veier.

Med unntak av at jeg sånn halvveis over øya holdt på å få trykt inn skjermen og døra på mi side av en bil på størrelse med en maxitaxi som trodde han var aleine på veien – med unntak av det altså, så gikk turen knirkefritt.

Men nå skal jeg pleie skrotten litt. Det er sabla ømt der de to tennene satt, og i tillegg har jeg fått en vanvittig hauverk. Så kos dere med ettermiddagen alle sammen. Kanskje jeg stikker innom en tur seinere, om ikke annet så jeg får lest litt blogg.

17 kommentarer
    1. Godt at du er ferdig med trekkingen i alle fall – Godt med alt som er gjort! Jeg har også rotfylt noen tenner. Dyrt er det, men akkurat når det gjelder rotfylling får man dekket mye av det offentlige. Så ikke sikkert at prisoverslaget blir så ille som du frykter. Ellers er det jo rimelig tannlegebehandling i utlandet, Polen, Budapest mm. Kanskje det også kan lønne seg for deg? Uansett så er du igang nå.

      1. Ja det er veldig godt at det er unnagjort 😊 Venter enda på prisoverslag, så jeg får bare krysse fingre og tær. Men å dra til utlandet? Nei dessverre, økonomien min har ikke nubbsjans til det.

        1. Se svaret fra Bunny i et annet innlegg du skrev, det med overslaget. Han sparte mye inkludert reisen utenlands. Så verdt en sjekk. Billige flybilletter å få. Du kan jo få noen gode tips av han kanskje?

    2. Det å trekke tenner gjør vondt i munn/hode og ikke minst bankkontoen. Jeg har aldri prøvd meg på 2 av gangen, men husker jeg var dønn sliten bare etter en. Håper ikke prisoverslaget på rotfyllingen er for ille. Ha en fortsatt fin kveld foran ovnen, klem 🤗

    3. Huff!😨
      Å trekke tenner gjør vondt og det er ikke rart du har hodeverk etter behandlinga.
      Håper du har fått ut det som har skapt mest trøbbel. Tannverk er siste sort.😱
      Det er bra du har kommet i gang og fått gjort litt av det som trengs å gjøres.👌🏻
      Dyrt er det dessverre uansett om du får noe rabatt.

      1. Ja det var heavy, men joda – nå bør alle værstingene være borte 👍🤩
        Så da er det bare å vente på det overslaget og krysse fingre og tær for at jeg kan gjøre bittelitt til 🤞☺️

    4. Du får ha god bedring , håper det går fort over og at du har Pinex og Paracet å ta ,det hjelper .

    5. Godt du er tøff, vennen! To tenner trukket er ikke greit….! Dyrt er det ja, håper du kan gjøre litt til sånn at du blir kvitt noe mer verking! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg