LETT TILGJENGELIG

Skal innrømme at jeg ble en smule satt ut, etter gårsdagens innlegg..én ting er at jeg hadde jo håpa at dere skulle synes bloggen er så grei, at de små innleggene er ok..men jeg hadde faktisk ikke forventet tilbakemeldinger om at det jeg poster, kan være både en glede i hverdagen og en pådriver for andre til å komme seg ut i naturen.

Så takk alle sammen som tok seg tid til å gi meg tilbakemelding..jeg skal gladelig skrible videre om livet mitt og turene mine❤️

Som i dag.. Sovna veeeeldig seint i natt..og ble rykka ut av Tornerose-komaen klokka 4.30 i mårres..av den sabla brannalarmen..igjen!! Nå var det 3.gang den begynte å hyle, siden jeg flytta inn 1.desember..og denna gangen også, var det (heldigvis) falsk alarm. Noen hadde bomma på frokostlaginga, for det stinka svidd mat i halve bygget. Men uansett tid på døgnet – ut må man jo når den starter bråket sitt..og jeg kan garantere at det var et temmelig forvridd mårratryne på denna tøtta..som faktisk valgte å legge seg noen timer til, da jeg kom meg inn i varmen igjen.

I alle fall..etter hvert starta nå dagen på en skikkelig måte, og når den vanlige runden min med 3/4 liter kaffe, sudoku og noen tugger mat var unnagjort – ble trangen til frisk luft overveldende – og jeg sala gampen (ok..gikk ut og starta bilen) og satte kursen ut av byen..

Aller helst vil jeg jo opp i høyden, men pga kombinasjonen glatt terreng og ELENDIG fottøy til sånne turer, tør jeg rett og slett ikke bevege meg for langt opp, før jeg får kjøpt skikkelige brodder (lønningsdag strax, wuhuu 😁) Derfor holder jeg meg i lavlandet – og da er vatn og hav det som gjelder.

Så første stopp i dag, ble Kasfjordvatnet. Det går en god “traktorvei” innover langs den ene sida av vatnet, og der har jeg ikke vært på sikkert 20 år..så i dag ble det oppdagelsesferd innover der til veis ende.

Det var egentlig ikke mye å skryte av akkurat der, da..for det var temmelig overgrodd..

Så jeg fikk snudd doningen, og snirkla meg på den holkeglatte veien tilbake et stykke..

..og fant denne perla her 😍 Genialt tilrettelagt, for det er faktisk ikke alle som har hverken helse, energi eller behovet for å fyke rundt sånn som jeg gjør.

Men selv om det var aldri så flott der, var det ikke rette plassen for meg til å ta meg en lengre pause..så jeg farta videre. Og for de lokalkjente – så endte jeg opp rett før selve utsiktspunktet Nupen..og der er det også veldig lett tilgjengelig, for de aller fleste..

..akkurat her er det ca like langt opp til bilen..

..som ned til fjæra..og en super bålplass i tillegg 😊

Og da det sto havregrøt og kakao på menyen i dag..

..var det bare å fyre igang bålet og hive (medbrakt) vann på kok.

Ikke så veeeeldig lenge etterpå, var lunsjen servert..

..og så var det var bare å lene seg tilbake og nyte livet ❤️

 

8 kommentarer
    1. ja du finner mange koslige steder ,og så deilig å bare koke litt havregrøt på bål ute,det har ikke jeg kommet på :=) deilig å kjøre rundt slik ,men det er virkelig ikke mye snø hos dere ,best å nyte det før det laver ned og gir ferre alternativer til å kjøre på

      1. Ja havregrøt er ganske genialt..og superenkelt å lage ute på tur 😊 Og nei, her er det ikke mye snø – så ja, det er nettopp en av grunnene til at jeg prøver å være mest mulig ute nå 😉

    2. Så koselig med mat i fjæra, men glatte er ikke gøy. Jeg har brodder, men her var det så glatt under nysnøen som kom i morges, at jeg vågde ikke. Takk for turen med deg. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

      1. Ja det er superkoselig å lage mat på bål..og å kunne spise ute sånn, er bare heilt fantastisk 😊 Men huff, hørtes skrekkelig glatt ut der hos deg 😱 Og bare koselig at du ville følge med på turen ❤️ Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg