LANGDAGEN

I går ble det altså en ekstremt lang dag.. Ikke at jeg gjorde så mye vettugt, men herrefredogfaaaader, da.. Jeg våkna jammen før klokka 4 på….eeh..mårran (midt på natta, spør du mæ) og ikke søtten at jeg fikk sove igjen. Så jeg lå og rulla & tulla att og frem – og til tider med føttene nesten bokstavelig talt opp & ned etter veggen..til jeg til slutt ikke gadd mer, og sto opp og kokte meg kaffe..men da var klokka heldigvis begynt å nærme seg 6.
Og det mårrajårret kan du lese mer om i det innlegget HER.

Men i alle fall…når jeg hadde kosa meg lenge nok med mårrakaffen…og frokost..var det på tide å hyre på seg og gå ut for å se om jeg fant bilen min under all snøen..

..og joda..fant han, gjorde jeg..men bilen er temmelig høy i forhold til meg..og det var så høye skravler som hadde lagt seg oppå han igjen, at det var reine skyskraperen..

..så jeg måtte faktisk klatre meg opp på taket for å få av alt av snø, spesielt på reservedekket jeg har der. Så jeg er glad for at jeg er så myk og “spretten” i kroppen som jeg tross alt er – for ved å bruke slepekroken og hendel/håndtaket på bakluka som “trinn”, kom jeg så høyt at jeg fikk famla meg frem til takgrinda og tatt tak i den, og dermed heist meg opp (neida bror, æ la IKKJE heile kroppsvekt på handtaket😉)

Må nu bare flire, for jeg var garantert et syn der jeg vagga rundt på kne på taket og drefsa snyen rundt meg..(i alle fall hvis æ skal bedømme etter de blikkan æ fikk fra en del forbipasserende) 🤣

Meeen..både tak & dekk ble fritt for sny – og jeg kom meg ned igjen med en stil & eleganse som en..hmm…tjaa..eeeh..æ trur ikkje vi snakke meir om det 😉

Da jeg var ferdig med økta, var det bare å tusle seg inn og innta badet ei stund, så jeg fikk fixa meg litt – og så bar det ned til den vanlige fredagsdaten med eine venninna mi. Vanligvis bruker jeg å koste på meg noe søtt til kaffen – men nå er jeg temmelig lei alt som heter kaker og sånt etter jul – så jeg endte faktisk opp med å kjøpe en halv kyllingwrap.

Den var sykt god – OG jeg klarte å spise opp alt ❤️

Da jeg etter hvert forlot venninna, kosta jeg på meg en liten kjøretur..og tok meg to små “strekke-på-føtter’n-pauser, og knipsa noen få bilder underveis.

Deretter dro jeg hjem, med det for øyet at jeg skulle få i meg litt sein middag og ta tidlig kveld. Jau dærsken!! Etter en ekstreeemt sein middag, blei det nå både lesing…strikking…glaning på en serie…svare folk på bloggen…og ikke minst litt Facebook-spilling og TikTok-scrolling 🙈
Så klokka var nesten 1 i natt, før jeg fikk dratt bakenden min bort til senga og endelig fikk meg litt søvn, hehe.

3 kommentarer
    1. noen biler er høge så jeg skjønner godt att du kravla deg opp på taket ,en får jo bot om en surrer rundt med en bil nedynget i snø :=) vrapp er nok det beste i lengden fremfor kake ,og den såg god ut også

    2. Hihi, vi er litt for små til sånne høye biler, ja….! Stilig å klatre opp da…! Kyllingwrap er nydelig – egentlig faktisk bedre enn kaker syns jeg! Lekre vinterbilder også – klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg