KUNSTNERSPIRA..

Er ikke hver dag at jeg føler for å lage mer enn ett innlegg for tida, men i dag parkerte jeg rimelig tidlig og fant ut at jeg skulle gå gjennom maleutstyret jeg fikk med meg fra søstersen.

Og tenkte samtidig at nå ville jeg vise hva jeg har surra med sia forrige gang jeg blogga om at jeg er blitt reine kunstnerspira, hehe 😁

Det går fremdeles i akvarellmaling – og samtlige bilder er A5 (ca 15×20), unntatt det siste som er A4 (ca 20×30)

Er jo klar over at bildene hadde sett SÅ mye bedre ut dersom jeg hadde hatt passepartout og ramme på, men dere får nå en liten idé i alle fall.

Ha en flottersfin kveld nå da..og så ligger det en ny TikTok ute som du finner HER.

 

16 kommentarer
    1. Har du prøvd og male nonfigurativt med 3 farver og sort og hvit, malerkost på 10cm bredde og delt i 2 skuresvamper og male med svampesiden ?
      Male først et lag som tørker og så et lag med samme farver eller 3 andre farver og med litt tykkere maling og så bruke silkepapir-avispapir og knørve lett eller glatt og legge på felter på lerretet og stryk utover med hånden og så ta bort forsiktig. Da vil man få noen flotte effekter.
      Jeg kjøper akrylmaling fra Amsterdam og til tider er det tilbud på malingen. Lønner seg å kjøpe tuber på 120ml eller boks på 500ml. Kunstrekvisita.no bruker jeg mest, for der vet jeg blir tatt vare på som kunde. Enkel forklaring, kjøpte et staffeli som var utsolgt og ble rebestilt og siden det tar litt tid så tar mannen til hun som driver firmaet å kjører staffeliet hjem til meg.
      Om du har anledning så prøv ut nonfigurativ maling. Billige lerret hos Europris, Biltema og Clas Ohlson. Jeg gledes over malingen og sprer den med hjetet videre. ✿◠‿◠)

      1. Har prøvd det, ja..både med svamp og diverse papirer faktisk..og “snodige” greier som tau og fjær… men det også er maaaange år siden. Har vurdert å ta opp akrylmaling igjen, men i tillegg til økonomi er det et stort problem hvor jeg skal gjøre av ting. Ikke plass til all verden på 5,5 kvadrat, hihi 😊

        1. Ser at du har plassmangel ja. Kan komme en tid da du bor innom 4 vegger igjen vet du og da kan du ta opp igjen og også male store bilder etterhvert. Lykke til videre på ferden. ✌🏻✌🏻😎
          ✿◠‿◠)
          Hilsen Sonja

    2. Flotte bilder alle sammen, men den som snakker mest til meg er den siste med “Nemo-fiskene” og livet under havet. Ønsker deg en feiende flott torsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg