KOSELIG START PÅ MAI

Sett på makan, da..nå er vi jaggu begynt på en ny måned..og her markerte vi månedsskifte på en utrulig koselig måte.

Er jo fremdeles å “ræk” nede hos søstersen & co..og storkoser meg sammen med dem. Spesielt trivelig synes jeg det er når jeg kan overraske dem med litt sprell ala Helene..så da vi satt ute i formiddag og kosa oss i solveggen – sneik jeg meg inn og henta noen smultringer jeg hadde kjøpt tidligere..og “dyrka” frem et smultringtre 😁

Gjett om minien fikk et rart uttrykk i fjeset da han så det, hehe..men duuuuh så fornøyd både han og søstersen var ❤️

Jeg hadde satt en bolle-/kanelsnurrdeig på mårran, og da de var ferdigeb ar det ut i godværet. Både mamsen til minien og kjæresten til søstersen ville være med – og siden han har en bil med seter nok til alle, pakka vi både vått og tørt i den og kursa oss mot en utrulig flott gapahuk jeg og søstersen oppdaga tidligere i uka. Den ligger like ved elva Flisa, i nabokommunen Åsnes.

Føyer seg flott inn i terrenget, ikke sant?

Måtte jo få med meg litt av den flotte elva også 😊

Noe av det som er så kjekt der, er at man kan kjøre helt ned til gapahuken – og dermed kunne vi ta med alt mulig, fra mat og drikke til ting & tang minien kunne leke med.

Og gjett om det var en som storkosa seg sammen med mammaen nede ved elvekanten ❤️

Personlig fant jeg ut at er det flaggdag, så er det flaggdag..

…og dekorerte liksågodt gapahuken også..

Som dere ser, var det ei super bålgrue der som vi var snare med å ta i bruk..og i tillegg til den selvskrevne bålkaffen, kosa vi oss med å tilberede mat over flammene. Det ble grilla ostesmørbrød, stekt pølser på spidd og varma kylling i folie..ja det ble til og med varma noen boller & kanelsnurra også.

Yeppz, her var noe for enhver smak 😊

Da jeg hadde stappa innpå min del (og vél så det 😁) tok jeg meg en liten trasketur for å jakte på gode motiver. De andre hadde tusla seg en tur langs en halvt gjengrodd traktorvei som gikk videre innover fra der vi satt…men jeg ville surre litt for meg selv, samtidig som jeg ville holde meg nært bålet. Men et par ok bilder ble det likevel..

Fant bl.a en svær haug med kongler som noen hadde lagt fra seg.. (mye mulig Nøtteliten har vært på fære..har hørt at den der kar’n har mykkje han jårre med, sånn at han er nu aldri ferdig når han skal avsted… såååeh mulig det er hannes samling æ kom over..)

Og så øvde jeg meg på å lete etter kombinasjonen lys & skygge..og klarte å få ett som jeg ble passelig fornøyd med.

Men dessverre gikk dagen så alt for fort…og til slutt måtte vi prøve å få trødd de overfylte, stappmætte kroppan vårres inn i bilen igjen, og kurse oss tilbake.

Men vi hadde en liiiten (røyke)pause på returen (nope, aner ikkje kor)..og da ble det akkurat tid nok for ikke-røykende meg å knipse et bilde..

…og lage en sau til minien..hehe 🙈

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg