KOSE-MOSE-TID

Sett sånn, da er jeg sannelig kommet meg tilbake til øya igjen. Kjenner på skrotten at jeg er en smule småsliten nå, men det tenker jeg er lov. Det har vært en lang dag.. våken sia før 5, masse frisk luft, café-tur og nå flere timers kjøring. Derfor fant jeg ut at jeg skulle hive meg rundt og poste et lite innlegg før jeg setter meg ned og inviterer latmakken på besøk.

Den friske lufta skreiv jeg jo om i forrige innlegg, så nå tenkte jeg bare å skrible litt om café-turen sammen med gullegode fredagsdate-venninna mi.

Vi møttes som vi bestandig gjør nede på Sjøkanten Senter, og starta med å traska oss innom diverse butikker for å se om det var noe spennende å bruke penger vi ikke har, på ting man ikke trenger, hehe. Det fant vi ikke.. eller joda, massevis av ting man kunne tenkt seg å bruke penger på, men som vi glatt og elegant motsto. Det eneste var at jeg investerte i to små 17.mai-flagg og noen skikkelige kopphåndduker (kjøkkenhåndklær) i frotte, samt at vi spleisa på en pakke med stearinlys i rødt, hvitt og blått.

Deretter ble det endelig café-kos. Og jeg skal innrømme at etter måneder med konstant fokus på hver ei krone jeg bruker, kjøpte jeg i dag akkurat det jeg hadde lyst på. Så på det som ei ekstra feiring av nytt sted å bo.

Havre-briksen med bær (bakerst) er noe jeg har kjøpt før, så den veit jeg er god. Men i tillegg valgte jeg meg et chia-rundstykke med brie og tomat-marmelade. Yeppz, du leste rett.. tomat-marmelade. Var veldig spent og litt skeptisk til den, men for å si det på godt nordnorsk, Satan han Tykje innst inni grønnsvidde Hælvette kor god den marmeladen var 🤩 Definitivt en ny favoritt, NOM-NOM-NOM!

Jeg hadde det supertrivelig og vi skravla og kose-mosa oss sammen i kanskje halvanna time, før vi skilte lag og jeg da surra meg hit til øya. Og nå skal jeg rydde på plass litt varer og så bare flate ut på sofa og lese litt blogg og glo på en serie til det er “lov” å sovne av.

Ha en riktig flottersfin ettermiddag og kveld videre alle sammen ❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg